donderdag 29 juli 2021

Zweden

Het leven is zinloos. 

Alleen ik bepaal wat zinvol is in mijn leven.
Hetzelfde geldt voor elk ander mens.


Maar wat zou de zin zijn van 12300 Zweedse hits in een maand op mijn blog? Is dit de dagbesteding van een zonderling? Het gaat dan alleen om het aanklikken want het lijkt me stug dat die persoon al die blogjes heeft gelezen. Soms wel drieduizend per dag.
 
Bij de statistieken is niets te vinden van een website. Geen meldingen van een doorverwijs site. Geen reacties. Niets. Slechts meldingen door Google welke van mijn oudere blogposts zijn bekeken. De meesten tussen de tien en twintig keer per dag. Goed, ik heb wel een bezoekersrecord maar het stemt niet tot tevredenheid.

Ook op andere blogs zag ik dat er melding werd gemaakt van dezelfde wonderlijke sprong in bezoekers aantallen. 

Wel lijkt het sinds gisteren iets rustiger en kreeg ik slechts 80 hits. Vandaag tot nu toe 77.

Ik maakte me vanmorgen zinvol in de hortus. Wel mopperde ik net behoorlijk dat ik geen screenshot meer kan maken met de Ipad.

Met groeten Ton

12 opmerkingen:

Anoniem zei

Dat zijn (ik noem ze zo) spammers. Normaal plaatsen ook nutteloze reacties op je site. Je ziet op sommige (oude) site ook van die onznnige berichten staan. Het zijn buien van ze. Dan zijn ze een tijdje bezig en dan weer niet. Dan vallen ze andere sites lastig. Bij mij komen ze uit Rusland e.o.

Francien. zei

Hoi, ik ben dan nr. 78 voor vandaag. En ik lees al je stukjes, met heel veel plezier, maar echt maar één keer per dag.
Vrolijke groet uit de Liemers, Francien.

Emie zei

Spookachtig zo'n Zweedse invasie.

ella zei

Bij mij precies hetzelfde verhaal, sinds gisteren lijkt het iets rustiger. Ik denk dat er ergens iets fout is gegaan in het systeem.
Groeten Ella.

Ton zei

Hoi Francien, Leuk om te weten dat jij als Zweedse het blog wel echt leest. Dank voor het compliment. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Emie, Nederland heeft al eerder invasies gekend. Zowel van de Noormannen als in de gouden eeuw door Zweden. Eigenlijk niets nieuws dus. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Ella, Geen idee wat er gebeurt. Maar dat er dingen gebeuren op het WWW is bekend en zolang er geen schade is zal het me worst wezen. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Renske, Eerder had ik er veel uit Rusland. Tijdens de tocht naar Rome was er een Poolse invasie die elke paar uur 300 hits gaf. Heb jij dan een idee of zij er iets aan hebben? Ik weet wel dat ik tijdens de Poolse invasie bericht kreeg van Google om Advertenties te plaatsen omdat er zoveel hits op het blog waren. Met groetenTon

Willem zei

Spelen trollen niet een grote rol in het Zweedse volksgeloof? Het schijnen alleskunners te zijn, dus ze draaien hun hand er niet voor om, om je blog meer dan 12 duizend keer op een dag te bezoeken.
Zonnige groet uit de Liemers.

Anoniem zei

Of zij er wat aan hebben? Geen idee. Op een andere site van mijn had ik gisteren iets van 100 berichten in mijn spammap en in de prullenbak (ook spam) staan. Het zijn berichten om ‘het blauwe pilletje’ en daaraan gerelateerd, maar ook financiële verkooptruc. Als er ook maar een bezoeker perongeluk op zo soort bericht klikt, dan hebben ze bereikt wat ze willen. Daarom moet je dit soort berichten ook altijd verwijderen. En eigenlijk is het nog beter dat men bij oude blogjes (ouder dan een jaar bv) niet meer kunnen reageren. Dan bezoeken ze je blog wel, maar kunnen ze je blog niet vervuilen met onzinnige berichten. Een ander iets is dat je ze massaal je blog bezoeken, deze enorm kan vertragen. Dat kan ook een doel zijn voor ze. Dat doet hackers vaak bij een dosaanval.

Ton zei

Hoi Willem, Maar kan een volksgeloof zich manifesteren op het WWW? Met groetenTon

Ton zei

Hoi Renske, Ik heb de laatste jaren eigenlijk nooit spam. Wel wat gehad en dat ging inderdaad over pillen en horloges. Voor de reacties moet ik altijd goedkeuring verlenen voor ik ze publiceer en die spammers komen niet door mijn selectie. Ik ga oudere blogs ,proberen, te blokkeren.
Dank voor de tip. Met groetenTon