vrijdag 16 juli 2021

Allergisch bij de tijd

Ik kon ze niet laten staan.



Deze klokjes en wekkers stonden vanmorgen bij Rataplan.
Terwijl ik ze stond te bekijken en ondertussen stond te dubben of ik ze zou kopen kwam er een medewerker langs.
Ik heb ze net in de stelling gezet. Het zijn hobby- objecten hoor. Ze doen het niet.


Nu vind ik dat geen probleem want hoe leuk ik klokken ook vind het, hoe gezellig het getik, dat laatste is alleen te verdragen bij een ander.
Ik kan simpel gezegd niet tegen getik in mijn eigen huis. Allergisch ben ik er voor.  Zeker als ik naar klassieke muziek luister komt het getik zo sterk naar voren dat ik niet in staat ben om de muziek nog te horen.
Je hebt gewoon last van misofonie, zegt Rick geregeld tegen me als ik weer mopper over een geluidje.


Maar goed. Eenmaal thuis met mijn schat bleek dus dat er veertien gewoon werken. Het is gelijk een kakafonie.

Een keer worden ze dus maar opgewonden.

Met groeten Ton.

21 opmerkingen:

Jan uit Perth zei

Hi Ton & Rick, wat een aangename verrassing! En dan driekwart ook nog werkend: well done!

Anoniem zei

Te laat komen is geen optie meer……

Lot zei

Leuk zo allemaal bij elkaar van zulke verzamelingen hou ik wel. Ik zit in de fse van vaasjes en flesjes in de kleuren paars, fel groen en geel.
We hebben een heel simpel zwart klokje op de vensterbank staan en een die ik vanuit mijn stoel niet kan zien en een in de keuken. Allemaal lekker stil wel radiogragfisch.

Anoniem zei

Hahaha, de wraak van de wekkers. Ze staan mooi.
Moet je opwinden met de hand of werken ze op batterijen?

Bertiebo zei

Wat grappig, Ton

Petra zei

Hoi Ton, ohhh ik begrijp heel goed dat je ze gekocht heb wat zitten er onwijs leuke tussen. En inderdaad gewoon niet meer opwinden dan tikken ze ook niet😉 ik vind ze echt helemaal te gek, een super vondst. Ik ben al een tijd niet bij de kringloop geweest, want me hele hut staat vol. Maar het blijft een leuke bezigheid ff kringlopen. Geniet van het mooie weer, en een heel fijn weekend gewenst. Groetjes Petra

Emie zei

Heb je ze echt allemaal in een koop gekocht? Gewoon omdat je ze mooi vond of wil je een verzameling starten?

Francien. zei

Maar waarom koop je ze dan?
Groet, Francien.

miekequilt zei

Geweldig, heb je echt 18 wekkers en klokjes gekocht? Het ziet er prachtig uit, zo allemaal bij elkaar..

schrijfselsvanmij zei

Haha :-)

Ton zei

Hoi Jan, Op een van de klokken staat het jaartal 1957. Is dus nog een jaar ouder dan ik. En dat ze toch werken is mooi meegenomen. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Vlasje, Dat is in ons huishouden eigenlijk nooit teen optie. Maar met de nieuwe klokken is de kans op te laat komen wel toegenomen want ze lopen niet gelijk. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Lot, De kringloopwinkel nodigt door het assortiment en de gehanteerde prijzen wel uit tot verzamelen. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Renske, Het zijn ouderwetse handmatig op te draaien uurwerken maar dat zal ik niet vaak gaan doen. Misschien een per keer en dan een met een beschaafd tikje. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Bertie, Sinds mijn eerste baan in een bejaardentehuis vind ik klokken leuk. Bij elke bewoner tikte wel een of twee klokken en allemaal verschillend. Nu ben ik geen type voor het aanleggen van een verzameling dus wat deze koop een buitenkansje. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Petra, De kans dat het huis volloopt met spulletjes is groot. Zeker ook omdat ik om de dag ff ga kijken.

Ton zei

Hoi Emie, Ik heb ze allemaal gekocht. Dat deed ik trouwens in tweeen. Eerst kocht ik er een stuk of tien en toen ik thuiskwam had ik spijt dat ik niet alles had gekocht en ben teruggegaan voor de rest die er gelukkig nog stond. Ik weet niet of ik verde ga verzamelen. Dit is op zich al een hele verzameling. Maar wie weet wat Malle Piet nog gaat doen. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Francien, Omdat ik ze zo leuk vind. En Ik zal er best af en toe wel een gaan opwinden. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Mieke, Ja, ik heb ze echt allemaal gekocht. Met groetenTon

Jan Fr zei

Een klok die stil staat geeft twee keer per dag de juiste tijd aan.

Ton zei

Hoi Jan, Ha, daar heb je gelijk in en…….inmiddels is het weer rustig want ik wind ze niet op. Met groetenTon