donderdag 8 juli 2021

Automutilatie

Ook al droomde ik druk, het ging niet over vuur.

Vanmorgen naar de hortus voor mijn wekelijkse ochtend Japanstuinonderhoud.
Zou jij de oevers van de rivier willen opknappen?
Natuurlijk wil ik dat. Zonnetje er bij, wat klooien met water en modder. Wat wil ik nog meer?

De rivier in de Japanse tuin is opgebouwd uit grote rotsblokken, keien en grind. De kleinere stenen die gedeeltelijk in het water liggen zijn glad van algen en mos. Het is daarmee best lastig om mezelf al werkend in balans te houden. En misschien had ik ook nog wel wat last van de gebeurtenissen van gisteren maar al worstelend met een mes om de wortels en uitlopers die van de planten aan de oevers het water ingroeien los te snijden, haalde ik met een wat onhandige move een grote jaap in mijn onderarm.
Het bloedde als een gek.

Dus na anderhalf uur gewerkt te hebben werd ik afgevoerd naar de spoedeisende hulp.
Gelukkig geen aders geraakt en de wond is ook niet diep maar best groot. Het hoefde derhalve niet gehecht maar werd afgeplakt met hechtplijsters en afgedekt met een drukverband. Ook kreeg ik nog een tetanus injectie, een sling om de arm hoog te houden en het advies om rust te houden.



Het houdt wat. Ik en rust houden.

Vanmorgen had Rick contact met de vrienden in Erica. Nog steeds geschrokken maar ze worden goed opgevangen, ze verblijven o.a. een week in een hotel, en de grote schoonmaak in het huis is door de verzekeraar voortvarend ter hand genomen. 


Met groeten Ton

16 opmerkingen:

Ton zei

Hoi Marleen, Ik houd er wel van om in de belangstelling te staan maar het gaat me té ver om mezelf daar voor te pijnigen. Voorzichtigheid moest ik ook aan Rick beloven. Met groetenTon

Anoniem zei

Gaat lekker met je. Een ongelukje zit in een klein hoekje zeggen ze dan. Gelukkig geen ader geraakt.
Fijn dat Erica en man goed opgevangen zijn.

sjannesblog.com zei

'Een ongeluk komt nooit alleen' lijkt bewaarheid. Nu weer ophouden hoor!

Ton zei

Hoi Renske, Ook dit is weer goed afgelopen. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Jeanne, Dan is het nu weer klaar. Zal komende dagen extra oplettend zijn. Met groetenTon

schrijfselsvanmij zei

Ton toch!

Petra zei

Oei Ton wat een schrik gelukkig geen ader geraakt. En dan nu rustig aan doen, niet je sterkste kan denk ik. Het is nu ff niet anders, misschien kan je aan een van die leuke puzzels beginnen 😉. Nou hou je taai en hopelijk geneest het voorspoedig. Groetjes Petra.

Y. Schoutsen zei

Sterkte Ton. Wat een narigheid....en dat nog wel bij zo'n mooie klus. Leuk dat je nog steeds bij de Hortus werkt. Die Japanse tuin moet het voorlopig dus zonder jouw aandacht doen...

Anoniem zei

Te rissig zijn is niet handig als je hemofiel bent. Sterkte!

Ton zei

Hoi Petra, Het gaat weer goedkomen maar het kan me niet snel genoeg gaan. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Yvonne, In hortussen gebeuren dus ook ongelukken. Tuurlijk werk ik nog in de hortus; het is eigenlijk gewoon mijn tuin en volgende week ben ik er weer als alles goed geneest. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Vlasje, Nee, dat is geen goede combinatie maar sla dat rissige er maar eens uit. Met groetenTon

Lot zei

Jeetje wat veel hebben jullie meegemaakt de afgelopen dagen.
Was ik net even wel naar mijn zus.
Hoop dat het alweer een beetje aan het afzakken is, als zal dat niet in een lijn gaan, meestal flakkert het op sommige momenten wel weer op.

Ton zei

Hoi Lot, Het zijn wel ervaringen zal ik maar zeggen. Inmiddels is hier de rust wel weer teruggekeerd. Met groetenTon

Marjorie zei

Het zit even niet mee, geloof ik. Hopen op betere tijden !
Groetjes.

Ton zei

Hoi Marjorie, Daar lijkt het op maar zo gaat dat. Gemiddeld genomen ben ik echt wel een zondagskind. Met groetenTon