woensdag 15 augustus 2018

Smullerette

Het is niet alleen druk in de pindakaaspot ook de kachel wordt veel bezocht.

31 Juli deed ik een nieuwe pot pindakaas in het houdertje waar direct druk van werd gepikt. Meestal hing de hele familie van vijf mezen in de buurt.





En of het nu kwam vanwege die drukte maar opnieuw zat er een mees in de kachel.


Zwarte Piet vloog met veel kabaal de kamer door en liet zich niet zomaar oppakken. Nadat Rick een foto had gemaakt liet ik deze pittigerd los en toen ik weer terug het huis inliep zei Rick: er zit weer een vogel in de kachel. Dat was ook zo en die vliegt inmiddels ook weer rond de pindakaaspot.



Afgelopen maandag was ook de nieuwe pot leeg en haalde ik meteen een hele verse nieuwe.



Waar ook, al waren ze uitgehongerd, op werd aangevallen.



En toen begon het te knagen bij me: wellicht is het niet goed is om mezen volledig op een dieet van pindakaas te zetten: want wat eenzijdig. Maar omdat het me ook niet raadzaam leek om de toevoer tot gemaksvoedsel abrupt te stoppen draaide ik de pot om.



 Dat zorgde voor ongeloof en .... onrust.



Inmiddels is de rust weergekeerd en morgen gaat de smullerette weer een paar uur open.


Met groeten Ton

Geen opmerkingen: