woensdag 15 maart 2017

Ontkleed

Kunnen jullie morgenochtend om 11 uur bij de ITV (Spaanse APK) zijn?
Er was een gaatje gevallen en dus konden we er terecht voor de keuring om de Suzuki in te voeren.
Alle papieren bij je, vroeg de gestor voordat we het kantoor ingingen.
Ja, antwoordde Rick. En omdat die nogal nauwgezet en georganiseerd is twijfelde ik daar ook geen moment aan.
Maar ik mis het overschrijvingsbewijs.
Oei, zei Rick, dit is alles wat ik heb.

Gelukkig was de dame achter het loket niet al te precies en liet de keuring gewoon doorgaan en daarmee kregen we extra tijd om naar het ontbrekende papier op zoek te gaan dat inmiddels is gevonden.

Dus kon ik de auto door het keuringsstation rijden. Best nog een gedoe zo'n eerste keer zelfs met de Spaanssprekende gestor als hulp.
Tja en dan de uitslag.
Een remlampje dat het niet deed, een te hoge uitstoot van uitlaatgassen, iets met het afstellen van de remmen en......... de bullbar en sidebars moeten eraf. De extra brede banden pasten nog net binnen de marge die daarvoor geldt en mogen er gelukkig aanblijven want dat had een behoorlijke kostenpost geworden. 
Als dat nodig is kunnen we hem beter terug rijden naar Nederland en hem daar verkopen, was onze oplossing.

Nu noemden wij de Bullbar altijd de Duckbar want de kans dat we tegen een bull zouden rijden was altijd al kleiner dan een botsing met een eend. Maar we vonden de extra glimmers aan de auto toch stiekem best leuk.

Dus binnenkort in dit theater en heuse striptease. 


Een andere onttakeling is die van de Cypressen. De eerste jaren stonden ze maar te kwarren in de grote plantenbak maar ineens begonnen ze als een gek te groeien en vroegen de buren of ik ze wat wilde inkorten.
Geen probleem en ik haalde een jaar of drie geleden ongeveer twee meter van de toppen af. En wat is het oude gezegde? Snoeien doet groeien.
Dat groeien deden ze niet alleen in de hoogte maar juist ook in de breedte. Zo breed dat de eerste scheuren zijn ontstaan in de muren van de plantenbak. Of die twee dingen ook daadwerkelijk iets met elkaar te maken hebben weet ik niet maar het leek me toch beter om de hoogte maar wat te beperken.
Dus zaagde ik vanmiddag een meter of vier van de bomen af. 




En ja, de laatse spriet in de rechterboom is er na het maken van de foto ook vanaf gehaald.

Kan ik morgen weer lekker snipperen.

En na de regen van gisteren konden we vandaag weer wat minder gekleed genieten van het zonnige weer. Maar daar heb ik geen foto's van.

Met groeten Ton

Geen opmerkingen: