donderdag 9 maart 2017

Hoe Spaans kan het worden?

Als eerste: mijn Ipad is aan vervanging toe. Hij is té traag voor een ongeduldige persoon als ik. Ik moet soms wel drie seconden wachten voordat een programma wordt geopend.

Hoe Spaans kan het worden?

Voor dat ik vanmorgen naar de de koorreptitie ging dronk ik nog een kopje koffie in de schaduw van de boom. Het is inmiddels hoogzomer in de ogen van de vers aangekomen Nederlander.
Ik keek wat dromerig uit over het dal en de Mediteranee die soms wat in rokerige nevelen waren gehuld. Er wordt veel snoeimateriaal verbrand op het moment. Af en toe hoorde een hond blaffen en wat mannen naar elkaar roepen want er is veel activiteit op het Spaanse platteland.
Vanuit de stoel op het Arendsnest, Rick' s terras onder boom dus, zag ik een paar mannen olijfbomen snoeien.  Ze hadden ook een hond mee. 
Tenminste, dat dacht ik. Maar opeens werd ik mij gewaar van onnatuurlijk honds gedrag. Dit klinkt heel raar maar ineens merkte ik dat er iets, dat anders was dan dat 'hoort'.
Deze hond maakte een soort van lammetjes achtige sprongen. Ik was ineens heel aandachtig en zag dat het een schaap was en geen hond. Toch vertoonde het beest 'honds' gedrag. Terwijl een van de mannen een boom stond te snoeien rook het schaap aan de man. Alsof ie aangehaald wilde worden. Ook rende hij, of zij, van de ene naar de ander man. Het was echt bijzonder om te zien. Wat ook duidelijk was dat het schaap 'erbij' wilde zijn. Het bleef steeds in de buurt.
Het reageerde op zijn naam want als de baas riep kwam het schaap aangerend.



Hier rent het schaap en dat kan je zien aan het feit dat zijn staart omhoog staat en zijn poten naar achteren zijn gestrekt.



Ik vond het werkelijk vermakelijk om te zien. En.... er zijn dus wel degelijk Spanjaarden die heel veel van dieren houden.

Omdat het zulk heerlijk zomer weer was, at ik mijn dinner op het terras. Niets raars mee zou je zeggen maar het was op een tijdstip dat je in Nederland aardappels met een gehaktbal en jus zou eten: half zes. Heel on-Spaans dus maar ik had honger. De twee kubieke meter grind werd vanmiddag geleverd en die liggen inmiddels op de aangewezen plek.

Morgen komen daar  foto's van maar ..... alleen als de werkzaamheden klaar zijn. Dat wil zeggen als het gaas staat waar de bramen tegenaan moeten klimmen en tijdelijk: peultjes. 

Met groeten Ton


Geen opmerkingen: