dinsdag 19 augustus 2014

Zie je dat? Dat is toch die....

Waar ik de vorige vlucht de bekende Nederlandse zangeres niet herkende, wist ik deze keer precies wie het waren.

We sloten keurig aan aan het einde van de rij bij het inchecken. Een rustige rij van mensen die niet naar huis wilde. Mensen die het heerlijk hadden gevonden in Spanje en er tegenop zagen om naar de nattigheid en kou te gaan. Tja je vangt nog wel eens wat op als je wacht.

Opeens ontstaat er geroezemoes. Kijk, is dat niet die ene van die twee Volendammers?
Nieuwsgierig als ik ben kijk ik ook en ja hoor daar komen Nick en Simon aan.
Inmidddels staan wij bij de dame die onze boardingpassen scant.

Als het apparaat weigert om te piepen zegt de dame: zer is un problem. You ar overboekt. 

We moeten blijven wachten en houden daar de helft van de rij vijf minuten mee op. Rick mag uiteindelijk door. De volendamse mannen staan op dat moment zo'n beetje naast me. Simon mag door maar Nic is ook overbooked, volgens de dame.

Omdat we in hetzelfde schuitje zitten ontstaat er een gesprekje.

Als we beiden nieuwe plaatsen in het toestel toegewezen hebben gekregen is iedereen al ingecheked.

Op welke plaats zit jij nu, vraag ik.
Op 4E
Da's toevallig, dat is mijn eigenlijke stoel.

Als ik het vliegtuig instap zie ik dat Rick keurig op 4F zit.

Vind je het goed om van plaats te ruilen? Dan kan ik gewoon naast mijn partner zitten.
Welk stoel nummer heb je nu dan?
28C
Dat is aan het gangpad? 
Ja.
Goed hoor want ik heb daar meer beenruimte.

Ik had het anders best wel leuk gevonden om naast Nick te zitten hoor, zei Rick, jij zat tenslotte de vorige keer naast Ria Valk.

Als er onder de lezers van mijn blog iemand is die fan is, of iemand kent die heel erg fan is laat het weten dan kan die de boardingkaart van Nick krijgen.


Met groeten Ton

Geen opmerkingen: