donderdag 3 april 2014

En toch wil ik hem voor geen goud missen


Nadat ik Egbert maandagmiddag naar zijn logeer adres had gebracht heb ik negen keer gestofzuigd en vandaag lag er weer een laag haren. Komt er ooit een eind aan? Ik denk het niet want na drie jaar een kunstkerstboom kwam ik ook nog een dennennaald tegen.

Gisterochtend alle 600 ramen gelapt, zowel binnen als buiten en....... ze zijn nog steeds schoon ook dat is een voordeel als de viervoetige vriend er niet is. Want al noem ik mijn ramen tegenwoordig niet meer vies van de hondenneuzen maar werken van dog art het is toch echt prettiger als je niet lapt voor Jan met de Korte achternaam.

Het is wel een beetje een marathon dat schoonmaken en ik voel met net Dora. Overal emmers met schuimend sop en dweiltjes. De gordijnen zijn gewassen, de keuken is van onder tot boven en van binnen en buiten onderhanden genomen. De kastjes zijn leeggehaald, schoongemaakt en ingeruimd nadat ik de spullen eens op waarde had geschat. Veel werd te licht bevonden. Kasten boven zijn leeg geruimd voor de gasten en de spullen staan in Rick's kantoor. Dekbedhoezen nog even fris gewassen, bedden opgemaakt, het stof van jaren onder de bedden weggehaald en zelfs de radiatoren zijn afgelapt.

Morgen de zolder, de badkamer, het toilet en ..... het inpakken dan de rugzakken.

Met groeten Ton


Geen opmerkingen: