woensdag 5 februari 2014

Tippelen

Elk jaar zijn ze er weer: groepen bij elkaar geplakte lieveheersbeestjes.

Op de meest vreemde plekken zitten ze. Tussen de deur en het kozijn van de tuindeuren en als ik die gebruik worden er meteen een stuk of drie geplet.
Ook een lekkere plek zijn de hoeken van ramen. Gelukkig lap ik die niet zo vaak maar als ik dat doe ga ik met een boog om de kolonie heen.
Vorig jaar had ik een groepje in de plooien van het gordijn. Die ontdekte ik toen ik een vieze vlek zag ontstaan. Tja, want ondanks de overwintering gaat de defaecatie gewoon door.
Volgens mij zijn het wel schone dieren want als de pleisterplaats te smerig wordt smeren ze 'm. Tenminste dat is mijn verklaring als ze verhuizen. De vieze plek achterlatend.

Maar het meest favoriete plekje is de hoek van een architraaf  in de walk in closet.


De laatste dagen zien we ook zwervers in huis. Dat betekent dat ze het voorjaar in de kop krijgen en naar buiten willen. Ik heb het raam op een kiertje gezet.




Trouwens, ze overleven niet allemaal de overwintering. Soms vinden we er eentje die dood op de grond ligt.



Nu zijn de lieveheer beestjes niet de enigen die aan de tippel gaan. Wij zijn weer ingeschreven voor de Nijmeegsevierdaagse. We hopen dat dat een makkie wordt want als het goed is zijn we meer dan voldoende getraind door de 1300 kilometer van de Camino de Levante.

Met groeten Ton

Geen opmerkingen: