zondag 18 september 2011

Techneute

De koelkast heeft nog steeds kuren. De vorige keer kon ik hem, door wat stevig schudden weer aan de praat krijgen. Verder dan dat gaat mijn technische kunnen niet. Eigenlijk sla ik meteen op tilt zodra er iets aan apparatuur hapert.
We hebben eerst geprobeerd om hem te laten repareren maar dan moet er iemand van Edesa uit Malaga komen. Kosten? Ja valt niets van te zeggen maar 100 euro is niets.
Rick en ik zijn er daarom maar op uit gegaan om een nieuwe te kopen. Alleen sluit de deur van rechts naar links en wij willen dat precies andersom. Ja, maar daarvoor moet de technische dienst komen... uit Malaga. Kosten? Geen idee.
Dit levert niets op.
Waarom kijk je er zelf niet naar? vraagt Rick. Ik?
Nu hebben we gelukkig een gast en die is wat doortastender. Dus doe ik wat ze zegt.
Stekker eruit en aan de binnenkant de afdekplaten gedemonteerd. Niets te zien natuurlijk.
"Haal dat folie eens weg." Ineens komt er een ventilator te voorschijn. Stekker erin. Ventilator doet niets.
"Geef hem eens een zetje." Wat blijkt: de ventilator loopt tegen het isolatiemateriaal aan. Wat van dat spul verwijderd en.... hij loopt als een trein.
Goed om zo'n vriendin te hebben.

Met groeten Ton

1 opmerking:

yvonne zei

Zo zie je maar: nooit meer naar Spanje gaan zonder een techneut in het gezelschap!