donderdag 1 augustus 2024

Daar heb je wat aan

Goud waard, zijn ze. Mensen die de wereld een beetje mooier maken.


Vorig jaar al zaaide de overbuurman een strookje gemeenteplantsoen in met een mengsel van bijenplanten. Ik dankte hem ervoor.
U bent de eerste zei hij.
Gisteren hoorde ik al eens een machine loeien maar dacht dat dat van de bouwplaats aan de overkant van de gracht kwam. Daar worden nieuwe woningen gebouwd.
Vanmorgen opnieuw en keek uit het raam waar ik buurman bezig zag met een hogedrukspuit.

Zou ik hem een fles wijn brengen, vroeg ik Rick.
Tuurlijk. 

En dat is inmiddels gedaan. Buurman blij verrast en dan zit je ineens gewoon een uur te kletsen.


Met groeten Ton




6 opmerkingen:

miekequilt zei

Wat een fijne buurman heb je. En jullie buurman heeft fijne buren!

Emie zei

Heerlijk verhaal Ton!

Marthy zei

Zo hoort het te zijn! Fijn dit, van beide kanten.

Jan uit Perth zei

"Een goede buur is beter dan een verre vriend" is het gezegde. Jullie treffen het, want je hebt ze alletwee ;-)!

Nicole Orriƫns zei

Wat een fijne buurman inderdaad!

Charlie zei

Mensen die de wereld een beetje mooier maken! Proficiat!