woensdag 8 mei 2024

Gekkenwerk

Vanmorgen om 03.15 liep de wekker af.
Oempf.

Trainen voor de Nijmeegse vraagt wat. 
Niet perse voor mij want ik denk dat ik het wel haal. Voor Rick staat er meer op het spel. Hij heeft zich namelijk ingeschreven voor de 50 km en of ik dat ook wilde? Nou, geen haar op mijn hoofd.
Maar ‘we are together in this’ dus vandaag een Nijmeegse imitatie en dat houdt in dat er om 04.00 uur werd gestart bij de vuurtoren van Torrox. Want Rick heeft voor de 45 kilometer wel wat tijd nodig.



Dit tijdstip wordt in het Spaans La Madrugada genoemd. Het holst van de nacht.
Rick loopt vanaf hier naar de stad Málaga. Ik naar Torre del Mar en terug.


Het heeft wel wat om ‘s nachts te lopen. Heerlijk stil. Vredig zelfs. Heel af en toe kwamen we iemand tegen. Zoals een bakker die de achterdeur van de bakkerij open zette. En wat ruikt het dan lekker. De geur van vers gebakken brood gemengd met die van gistend deeg.


Pas tegen de tijd dat we in Torre del Mar aankwamen begon het achter ons wat te schemeren.
Hier namen we een korte pauze, aten we een croissantje en dronken wat water. Daarna liep ik terug, de opkomende zon tegemoet.



En Rick liep in de richting van de stad. Nog 32 km te gaan. Ik slechts 13. 

Tegen half negen was ik weer bij de auto en dat paste precies zodat ik om negen uur in de garage stond om een probleem met de verlichting te laten repareren.

Daarna had ik een daggie voor mezelf. Nou, een half daggie want Rick stond om half vier al op de bushalte van Torrox. Hij had geweldig gelopen. Geen probleem en de bus bleek een snelbus te zijn dus duurde de reis slechts een uur.

Bij thuiskomst was er, voor beiden, wel een flinke siesta nodig want voor vanavond staat er een concert van de leerlingen van de muziekschool op het programma. En dan willen we wel een beetje wakker blijven.


Met groeten Ton

5 opmerkingen:

Mevrouw Niekje zei

Petje af voor Rick! En voor jou ook trouwens want zo vroeg opstaan moet wel even wennen zijn. Maar heerlijk om in de stilte, voor alle drukte uit, buiten te zijn.
Ik fiets altijd om 7 uur naar mijn werk en dan zijn er ook nog maar weinig mensen op pad, een van de fijnste momenten van de dag. Ik kom vaak dezelfde vroege vogels tegen en dan knikken we, zwaaien we of groeten we elkaar. Geeft ook een apart gevoel, want we kennen elkaar niet, maar voelen toch een soort 'samen'.

Emie zei

Wat zijn jullie stoete doorzetters, zeg! Complimenten voor Rick.

sjannesblog.com zei

Fantastisch hoe jullie zo'n voorbereiding aanpakken! Petje af!

Charlie zei

Zo blijven jullie wel in je loop ritme , knap hoor zo gedisciplineerd als jullie zijn, maar dan krijg je ook wat!

Marleen zei

Jemig wat een energie hebben jullie!!