donderdag 30 mei 2024

De kast in

De afgelopen weken was het wat onrustig. Onrustig in de zin van ‘veel gedoe’. 

Vrienden die uit elkaar gaan en waar we door gesprekken en dergelijke nogal bij betrokken waren. Het raakte ons meer dan we hadden verwacht. Inmiddels zijn beiden terug naar het thuisland om zaken te regelen en is het hier weer wat rustiger.

Een ander probleem deed zich voor met een van de leden van het koor. Die heeft een mentaal probleem dat regelmatig naar bovenkomt en waar het lastig is om mee te dealen. Vooral Rick krijgt het te verduren. En dan kun je wel zeggen: maar die persoon heeft nu eenmaal een probleem. Rick krijgt de hatemail en hate apps. En voorwaar voorwaar ik zeg u: ze zijn op zijn minst kwetsend.
Hier is er na een gesprek met de betreffende persoon en de coach besloten dat eerst genoemde het koor tijdelijk verlaat en pas weer terug komt als er rust in het brein is.


Kocht ik twee weken geleden van die leuke tuinlampjes op zonne-energie blijken ze veelkleurig te zijn. Oei, ook al houd ik van kleur, is het wel wat onrustig want die kleuren wisselen per drie seconden.


Foto gemaakt door het grote raam. De twee lichtjesbolletjes zijn van de lampjes. Links staan twee flessen met kleine led-lampjes. Die kregen we van vrienden en passen dan weer helemaal bij de andere sfeerverlichting.

Volgende week krijgen we de zang- en pianogasten over uit Nederland. Tijd om wat extra sfeer aan te brengen.


Het kastje haalde ik natuurlijk uit een container om in stukken te zagen en in de kachel te verbranden. Maar eenmaal thuis gekomen vond Rick dat zonde en staat het sindsdien naast de voordeur. 
Vorige week keek ik steeds naar de wereldbekende tuinshow op de BBC: the Chelsea flowershow. En daar werd naast tuinen ook veel aandacht besteed aan binnenplanten. Veel ideeën waren er te zien en ideeën die je naar hartelust mocht gebruiken. Graag zelfs want groen is goed voor lichaam en geest.
Zo zag ik een kastje waar in de lades planten stonden. 
Eerst maar ff proberen. Ziet er leuk uit en komende dagen wat planten kopen. Het is de donkere kant dus vlijtige liesjes en een varen kunnen zo de kast in.

Al klooiend met die lades zag ik dit papieren bolletje.




Vast van een solitaire wesp of bij. Een kunstwerk gelijk.


Met groeten Ton 

3 opmerkingen:

Emie zei

Als alle laden open zijn en gevuld worden met plantjes, kukelt het misschien voorover? Het is wel een mooierd met zijn zwaluwstaart verbonden plankjes.

Anoniem zei

Ja, soms zit het mee en soms even tegen. Fijn als je vrienden kunt helpen door er voor hen te zijn en hun te horen. Altijd verdrietig als mensen uit elkaar gaan maar soms houdt het op en gastvrijer zijn eigen weg!

De omgang met mensen met psychische problemen is een vak apart. Mijn zus was een patiënt en dat was lastig. Ik kon het goed handelen door te denken dat ze ziek was en daardoor kon ik ook van haar houden!

En dan het plantenkastje, lijkt me ook mooi om er hangplanten in te doen die dan zo heerlijk over de laderand naar beneden groeien!

Enfin je bent zelf creatief genoeg! We zien de resultaten wel langs komen.

Liefdevolle groet vanuit Sax van K&M 😎

Willem zei

Natuurlijk ga je zo'n mooi ambachtelijk gemaakt kastje niet verzagen en opstoken. De laden allemaal met blinde zwaluwstaartverbindingen en het frame ook al met blinde pen-en-gatverbindingen. Een fraai stukje ouderwets meubelmakerswerk mag je wel zeggen.
En dan dat andere kunstwerkje van een solitair levende wesp (of bij?). Ik verbaas me iedere keer weer over vogelnesten en de onderkomens die andere dieren en insecten maken.