zondag 30 januari 2022

Pluizig

Het gewone leven nam een aanvang.

Ik fotografeerde een leuk vogeltje met pluizig lijfje.

              

En terwijl ik zoek naar de naam van het beestje, volgens mij is dit een roodborst tapuit, is het in Nederland de nationale vogeltelling. 
Die tapuit horen we al jaren maar dit is de eerste keer dat ik hem zo duidelijk zie. Het moet een hem zijn vanwege de witte vlekken en feller gekleurde rode borst.

Verder was het heerlijk weer maar wel wat beslagen. Dat komt door het stof in de lucht en de zonsondergang kleurde daar wat bruin- gelig van.


Omdat het windstil was, was het ook helemaal mijn weertype. We dronken de koffie buiten en ook de maaltijd genoten we daar. De laatste eindelijk weer eens echt koolhydraat arm. Daarnaast deed ik wat tut klusjes in de tuin.



Onder andere haalde ik wat ondergroei weg van de Yucca om weer nagenoeg onbelemmerd zicht te krijgen op kust en horizon. 

Al klooiend zag ik dat de knoppen van bomen en struiken flink zwellen en dat die van de Vijg al zijn gesprongen.



Ja, de lente komt er aan.


Met groeten Ton

10 opmerkingen:

Jan Fr zei

Inderdaad heerlijk weer ik spotte vandaag de eerste Iris
Mooie foto van een mooi vogeltje als wij foto vroeger maakte zeiden we kijk naar het vogeltje nu dus andersom

miekequilt zei

Heerlijk, de lente komt eraan. Bij jullie wat eerder en warmer dan hier, denk ik.

Emie zei

Tutten in de tuin, wat een heerlijke dagbesteding. Mooie doorkijk weer Ton.

Ton zei

Hoi Jan, Gelukkig bleef het vogeltje lang genoeg zitten voor een mooie foto. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Mieke, Dat klopt en is ook een van de heerlijkheden waarom we hier zijn. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Emie. Zeker. Ook omdat er vanwege de droogte weinig onkruid is en de tuin weinig onderhoud vergt. Het is zeer relaxed. Met groetenTon

sjannesblog.com zei

Heerlijk, ik voel de lente al, daar bij jullie. Hier een flinke noordwesterstorm, dat is weer andere koek.

Anoniem zei

De lente komt eraan
Het komt, het is niet te stoppen
We gaan weer naar het nieuwe groen
We gaan weer naar de knoppen...

Ton zei

Hoi Jeanne, En zij komt langzaamaan naar het noorden. Maar een flinke storm heeft ook wel wat. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Anoniem, Mooi gedicht. Met groetenTon