woensdag 12 januari 2022

Amandel pannenkoeken

Ach en dan was het gisteren en een groot deel van vandaag andersom.


De hele dag van die dikke grijze luchten maar waar je dan net onder door kan kijken en ziet dat het boven zee zonnig is.



En dan tegen zessen piept de zon er onder en baadt alles nog even in het oranje licht.




Gelukkig klaarde het vanmiddag op maar het werd niet warmer dan 11 graden. Wel een duidelijk verschil met maandag dus.

Dus ook vandaag weer binnen bij de haard met…….

Pannenkoeken.

Ik kreeg een reactie van Renske op het blog van maandag. Met een link naar een recept voor koolhydraatarme pannenkoeken.
Met amandelmeel en dat had ik gelukkig in huis. Nou uh, ik had amandelen, uit eigen tuin, en die maalde ik met een elektrisch koffiemolentje tot meel.


Eitjes erbij, wat zout en stevia, water en gesmolten boter.


De eerste mislukt meestal maar de smaak was goed ook al voegde ik aan het beslag nog wat extra stevia en zout toe.


Kijk, dit ziet er al beter uit.



En de gekookte bosvruchten maakten het helmaal af.

Voor herhaling vatbaar. Dank Renske.


Met groeten Ton

10 opmerkingen:

Mevrouw Niekje zei

Kijk, daar heb je wat aan....toch pannenkoeken eten terwijl je koolhydraatarm eet!! Ziet er lekker uit op dat bordje met die vruchtenprut!

Anoniem zei

Graag gedaan. Fijn dat je het ook lekker vindt.
Gek he dat de eerste altijd mislukt. Dat heb ik ook altijd.

Emie zei

O, dat ziet er goed uit. Dat wordt vast het eerste dat Rick voorgeschoteld krijgt als hij weer thuis is.

Petra zei

Hoi Ton ohh dat lijkt mij heel lekker van amandel meel, ik bak wel eens appelcake met amandel meel en zelfrijzend bakmeel en dan hoor ik heel vaak ohh wat is dit lekker. Dus die pannenkoeken heerlijk, ga ik ook eens proberen. Prachtige foto’s weer. Groetjes Petra

Ton zei

Hoi Mevrouw Niekje, Ik ben gek op vruchtenprutjes. Heerlijk en niet zoet. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Renske, Er is een goed werkende truuk om ook de eerste pannenkoek te laten lukken. Smeer de pan in met een vet stukje keukenpapier zodat de pan net vettig aanvoelt. Dan even flink heet laten worden zodat er damp afkomt. Dan aflaten koelen en daarna de gewone handelingen afwerken. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Emie, Dat zou zomaar kunnen. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Petra, Dank voor het compliment. Ik gebruikte amandelmeel alleen maar om Santiagotaart te maken maar hiervoor is het ook zeer goed bruikbaar. En leuk uit eigen tuin. Met groetenTon

Marthy zei

Pannenkoekn met amandelmeel, lijkt me lekker. Ik hou van pannenkoeken, at ze verleden week nog met de kleinkinderen.

Ton zei

Hoi Marthy, Ik vind pannenkoeken ook lekker maar vind het geen volledig maaltijd. Natuurlijk mag dat zo af en toe maar gemaakt van amandelmeel passen ze wel goed in het keto dieet. Met groetenTon