zondag 29 augustus 2021

Het schiet al op

We staan in het teken van vertrek. Eigenlijk al vanaf de eerste dag dat we weer in Nederland waren en ik een doos in de slaapkamer zette waar we ‘dingen die we tegenkwamen en mee naar Spanje wilde nemen’ meteen in konden doen. 

Inmiddels zit die propvol.



Van schroefjes en boortjes die ik hier niet gebruik tot ongebleekte filterzakjes die ik in Spanje niet kan kopen. En alles daar tussen in. Ook staat er een tas klaar met theepotten die ik rond De Klompen in de bomen op ga hangen als nestkastje. Dat zag ik laatst in een programma op de BBC.



Samen met een paar laarzen en nog wat zooi. Malle pietje is nooit ver weg zullen we maar zeggen.


De bloemenbon uit het kerstpakket van de hospice wisselde ik afgelopen week in om de laatste wat sombere dagen op te fleuren.


Daarnaast bracht ik de kerstverlichting aan. Niet alleen om het gemis aan zonlicht te compenseren maar meer omdat vanwege de nieuwe draaistoel het tafeltje met schemerlamp het veld moest ruimen en het in die hoek wat donker is ‘s avonds. 



En de avonden zijn alweer behoorlijk aan het korten.

Ook hebben we in de plannen opgenomen dat we rond de jaarwisseling hier zijn en dan is die verlichting zeker op zijn plaats. Nu hebben we het gevoel van een vroege kerst en dat terwijl er nog geen spruitje of pepernoot in de winkel ligt.

Onze neuzen staan al duidelijk in zuidelijke richting.

 Met groeten Ton

13 opmerkingen:

Bertiebo zei

Een heerlijk vooruitzicht lijkt me

Mevrouw Niekje zei

Hi Ton, klinkt goed! Geniet van de voorpret!

Anoniem zei

Ik heb van de week bij de Hema al weer pepernoten zien liggen. Dus het begin is er.
Maar de kerstverlichting staat gezellig hoor.
Groet Merel

Petra zei

Hoi Ton, jullie zijn er zo te zien al bijna weer klaar voor. En leuk idee dat van die theepotten, hoop dat ze allemaal vol komen. Een prachtige bos heb je voor je bon uitgezocht. En dat van die pepernoten klopt niet hoor wij zijn voor mijn moeders vriendin uit Australië die in september 80 wordt een pakketje aan het maken. Vorige week waren we opzoek naar oudhollandse snoepjes zoals kaneelstokken (daar is ze namelijk dol op) maar wat denk je we vonden bij de Hema ook al pepernoten 🥴 dat verzin je toch niet in augustus niet normaal. Maar ik ga jullie vast niet meer zien, ik wens jullie alvast een goede reis, rij voorzichtig en tot horens maar weer. Een liefdevolle groet Petra.

Ton zei

Hoi Bertie, We kijken er naar uit. Niet dat het hier niet goed is maar…….mijn tuint hé. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Mevrouw Niekje, Voorpret is een belangrijk deel van de voorpret. In dit geval ook het struinen bij Rataplan. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Merel, Ben er ineens van bewust dat we deze keer helemaal niet bij de HEMA zijn geweest. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Petra, Nog één dienst in het hospice en dan zijn alle vrijwilligers werkzaamheden klaar. Over de theepotten zal vast wat in een blog langskomen en ik hoop dat het werkt voor vogels of misschien alleen voor vogels met een wat alternatieve geest. Ja die pepernoten. Ik ben helemaal niet bij de hema geweest deze keer. Een ontmoeting wellicht volgend jaar als we hopenlijk weer trainen voor de Nijmeegse. Met groetenTon

Marthy zei

Ik herken dat Ton. Zodra ik in een ander huis ben ga ik alweer spullen opzij leggen die mee moeten naar het huis waar we net vertrokken ben.

Marc Dufraing zei

Goeie reis naar het zuiden - wij zijn er intussen al - maar dan Z-FR. Hier is het deze zomer heel, maar dan ook heel droog geweest - moestuin is één grote wildernis met een harde bodem... dat wordt werken....

Ton zei

Hoi Marleen, Ach eigenlijk kan het nooit te vroeg zijn voor pepernoten want die zijn het hele jaar heerlijk. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Marthy, Dat vergaren is eigenlijk alleen als we met de auto gaan. Wat in de toekomst dus normaal zal worden. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Marc, Droogte, de nieuwe plaag. Vraagt wel aanpassingen van de moestuintuinier. In Andalusië had het vorige week trouwens 6 mm geregend. Niet voldoende om de droogte tegen te gaan maar toch fijn. Met groetenTon