maandag 28 juni 2021

Leuker dan oranje tv

De quarantaine zit er op. Niet dat we daar al te strikt in waren maar wel voorzichtig.
Onze eerste vaccinatie zit in het lijf. 
Klaar dus om los te gaan.


Zo werkte ik donderdagochtend in de Japanse tuin van de hortus en stond ik er zaterdagmiddag toegangskaarten te verkopen, koffie rond te delen. Daarnaast probeerde ik de bezoekers nog te verleiden tot de aanschaf van een leuke plant.
He he, eindelijk weer wat te doen.

De vaccinatie verliep zeer georganiseerd ook al had ik wel wat stress van te voren.
Wat bleek: bij de uitnodigingsbrief, die ik natuurlijk pas de avond van te voren in keek, zat een klein vragenlijstje. 
Heeft u Hemofilie? Zo ja, neem dan contact op met uw arts.

Lummel! Denk ik dan als eerste, waarom kijk je niet wat eerder in zo’n brief. Als tweede word ik bozig. Wat is dat nu weer voor gezeik? Ik kan toch gewoon een prikkie in mijn arm krijgen? Ik ben niet gemaakt van poppenstront (dat laatste zei mijn moeder altijd als we kleinzerig waren).

Je weigert nog steeds aan te nemen dat je een serieuze aandoening hebt, zei Rick. Bel gewoon en luister wat ze te zeggen hebben. Het staat er niet voor niks,
Dus belde  ik op zaterdagochtend naar het UMC met de vraag waarom ik contact met een Hematoloog moest maken voor de vaccinatie.

Het had te maken met de kans op een spierbloeding na de prik en niet met het vaccin zelf. Gelukkig is het zo dat de mate waarin ik de ziekte heb, de kans op zo’n bloeding nihil is en dat ik me zonder voorbehandeling gerust kan laten vaccineren.
Dat liep dus met een sisser af en noch van de prik als van de vaccinatie heb ik enige hinder ondervonden.

En vanmorgen dan eindelijk weer naar mijn meest favoriete tijdsbesteding in het hoge noorden: werken in het hospice.
Heerlijk om weer wat te betekenen voor een ander en ook leuk: ik was gemist. Altijd fijn om te horen.

Gisteravond wachtte ik op de regen.


Het zag er vreselijk uit maar het viel mee. Slechts een minuut of tien flinke regen en daarna nog wat druppelen..

Dat was goed nieuws voor de meeuwen op het dak tegenover ons appartement.


Pa zit rechts op het dak en moe zit op het nest. Haar witte kopje is te zien in de cirkel. Vanmiddag zagen we voor het eerst kuikentjes lopen. 
Net TV maar dan leuker ook al is oranje uitgeschakeld.

Met groeten Ton

6 opmerkingen:

Unknown zei

HolaTon, ik dacht dat jullie al in Spanje gevaccineerd waren.
Wij hebben hier de mogelijkheid benut om een tijdelijke Spaanse SIP kaart aan te vragen. Daarmee zijn wij met Pfizer gevaccineerd en beide prikken binnen 3 weken.

Ton zei

Hoi Anoniem, Nooit van een SIP kaart gehoord. Ga maar eens opzoeken. Met groetenTon

Francien. zei

Hemofilie. Als ik dat hoor moet ik altijd aan dat Russische prinsje denken, vermoord, samen met zijn familie.
En jij hoeft maar één prik hè, jullie hebben al covid gehad.
Van de eerste prik merkte ik ook niets. Stoer verteld in de familie, dat je niets merkt. Werd ik me toch een dagje beroerd van de tweede prik. Mooi mijn mond gehouden. Om niemand af te schrikken.
En de tuin staat te glimmen van al die regen. Wij hebben een stuk met veldbloemen ingezaaid en er staat me toch een overdaad aan bloemen. En tot mijn schande ken ik van driekwart niet de namen. Maar geniet er evengoed van. Wel is de mol weer bezig. Enorme hopen, midden in het grasveld. Die geniet dus ook van al die natte rivierklei.
Groet, Francien.

Ton zei

Hoi Francien, Met dat Russische prinsje is het slecht afgelopen maar dat had minder met de Hemofilie te maken. Wel heb ik vroeger vaak gedacht aan de hoeveelheid pijn die het jochie moet hebben geleden tijdens zijn bloedingen zonder pijnstilling of stollingsmiddelen. Over één prik bestaat waarschijnlijk toch geen duidelijke richtlijn. Wij krijgen twee prikken en dat is wat ons betreft helemaal goed en geeft duidelijkheid in het vaccinatie paspoort. Fijn dat je veldbloemen zo goed zijn opgekomen en het weten van de namen zal de vreugde niet echt doen toenemen. In het principe van Permacultuur wordt gezegd dat mollen de grond luchtig maakt. Met groetenTon

Petra1945 zei

En de grond uit de molshopen is super voor de opkweek van planten!

Y. Schoutsen zei

Mijn moeder zei dat ook altijd: je bent niet van poppenstront.
Heerlijk om te lezen