zaterdag 19 juni 2021

Broodtrommel

Na de regen knapte het gisteravond op en soms scheen er zelfs wat zonlicht en dat verlichtte het onweerscomplex wat verder het binnenland in.



Nadat we afgelopen week het balkon verfraaiden met extra planten kreeg ik het idee om ook een bak aan de balustrade te hangen.
Maar daarvoor snuffel ik wel bij Rataplan, zei ik tegen Rick.

En ook nu werkte het universum want er lagen vier steunen met maar één bak. Dat dan weer wel.
Even verder door de winkel struinen en daar vond ik iets wat ook precies in de beugels paste…



Een Tupperware broodtrommel. 



Voor de drie maanden dat we hier zijn, een mooie, goedkope oplossing. De broodtrommelplant gaat in september mee naar Spanje en de ander wordt te zijner tijd ter adoptie aangeboden.
We willen de buren niet opnieuw maanden opzadelen met de zorg voor onze planten.
Nou uh misschien wel voor een paar.


Met groeten Ton

4 opmerkingen:

Francien. zei

Ja, die broodtrommel hebben wij ook gehad. Onverslijtbaar. Maar toen de kinderen op kamers gingen werd hij te groot. En weggedaan. Ik had hem eigenlijk moeten bewaren, want drie keer in de week komen nu de kleinkinderen hier brood eten. En die trommel had het best uitgehouden, al die jaren.
Van dat appartement snap ik niets, hoe dat in elkaar zit. En houd je dat wel uit, drie maanden op een balkonnetje? De tuin in Spanje zal opgeknapt zijn met al die regen.
Gelukkig is al het speenkruid verdwenen. Alleen het zevenblad blijft. Maar dat pluk ik gewoon weg. De wortels zitten toch met vertakkingen in de grond. Krijg je nooit meer weg.
Wij hebben een stukje waar we elk jaar veldbloemen zaaien. En we hebben toch een klaprozen dit jaar. En Margrieten. Plus de rest. wij vinden dat leuk, we wonen aan de rand van een weiland wat nog alleen maar groen is. Wordt elk jaar bemest.
De paardenbloemen, distels en ander onkruid neem ik voor lief.
Fijne zondag.

Ton zei

Hoi Francien, Voor de weggegooide broodtrommel is vast wel iets in de plaats gekomen. Het appartementen complex heeft een atrium dat er voor zorgt dat de aanliggende appartementen ook aan die kant ramen kunnen krijgen. Gewoon een kwestie van zoveel mogelijk mensenhokken op een te kleien plek te bouwen. Oei, dat klinkt wel heel negatief maar is wel de waarheid ben ik bang. Drie maanden in een appartement met een klein balkon houd ik wel uit omdat ik weet dat het tijdelijk is en zó erg is het nou ook weer niet. Er staan planten, we bezoeken kennissen, vrienden en familie, we doen vrijwilligerswerk en wandelen met de hond. Tja, dat vermaledijde zevenblad krijg je inderdaad niet zomaar weg. Wel kun je het eten. Ik las ergens dat het inderdaad een goed klaprozen jaar is. Zal met koude en natte voorjaren te maken hebben. Een bloemenweide is te verkiezen boven de biljartlaken groene lijkwade die weiland heet. Met groetenTon

Anoniem zei

Hoi Ton, ik ben weer helemaal bijgelezen na 3 maanden achterstand. Fijn zeg, net een feuilleton! En die mooie foto's.
Ik wens jullie een fijne tijd in het Helderse!

Groetjes Christine

Ton zei

Hoi Christine, Dank je. Fijn om te horen. Met groetenTon