maandag 5 februari 2018

Barst

Je wordt nu wel echt oud hoor, zei Rick.
Hoezo?
Ik moest de afstand veranderen bij je inschrijving.

Ook dit jaar staan we dus weer ingeschreven voor de Nijmeegse. Voor mij de zevende keer en voor Rick de negende.
Nu zijn we pas begonnen met de Nijmeegse nadat we 50 waren geworden. Je mag dan reglementair 40 km lopen in plaats van 50. Meer mag altijd. Trouwens minder mag ook maar dan krijg je geen kruisje en daar is het om te doen. 

In het jaar dat je zestig wordt mag je terug naar 30 km en dat word ik dit jaar dus stond de afstand op het inschrijvingsformulier standaard op 30. Maar als echte bikkel ga ik natuurlijk gewoon voor 40.


Vanmorgen kwamen de laatste spullen uit Nederland. Spullen die we niet in Den Helder wilden of konden gebruiken. Zoals onze heerlijke houtkachel, een paar kasten, lampen en wat tuingereedschap.
Het had nog wel wat voeten in de aarde. Die kachel is loeizwaar en moet dan uit een vrachtwagentje getild worden.
Rick riep of ik wilde helpen met tillen en toen ik aankwam lopen zag ik het: een grote barst in het raam.
Wat nu?
Kachelboer in Nederland gebeld, kantoor van het verhuisbedrijf en het lijkt erop dat het allemaal geregeld kan worden. Nieuw glas wordt besteld in Duitsland en verstuurd naar verhuizer die het dan vanuit Malaga bij ons brengt en wij kunnen dan zelf het glas vervangen.

Maar in eerste instantie waren we toch niet echt blij.


Hier staat Rick dan ook wat bedremmeld te kijken terwijl de mannen de kachel weer in elkaar zetten.


Dit is de plaats waar ie moet komen en ja, als ie is aangesloten gaat het schilderij weg.



Maar ook al is het glas kapot kunt u gewoon stoken hoor, zei de kachelboer.

Met groeten Ton


Geen opmerkingen: