maandag 29 februari 2016

Oppassen

Aan het eind van deze heerlijke voorjaarsdag dansen de muggen voor ons balkon.


Voorjaar. Zelfs op Texel. Nauwelijks wind en het briesje dat er stond, kwam ook nog eens uit de goede richting waardoor ik heerlijk op het balkon kon zitten. Hond aan mijn voeten, kopje koffie in de hand, en een goed boek (nummer twee) om in te lezen.
Wat wil ik nog meer?


Ik zou denken dat Pien op d'r gemak is.

Het is leuk om weer een hond in huis te hebben. 
Zou je toch weer een eigen Egbertje willen? Vroeg Rick vanmiddag.
Ja, het is wel gezellig. Het geeft direct structuur. Eten geven, uitlaten, aanhalen en de dagelijkse flinke wandeling. Maar ook binnen een dag een vloer met spetters en modderstrepen, natte neuzen op het raam, en haren, haren, haren en haren. Dingen die ik eigenlijk al was vergeten in tegenstelling tot het gemis van de warmte en levendigheid die een hond brengt.
Maar nee, voorlopig nog geen hond voor ons zelf. Die past niet in de plannen die we hebben.

Maar deze week pas ik op Pien, volgende week op Finkie en ik kreeg ook nog een verzoek om in april op Flip te passen maar dan ben ik in Spanje met mijn zus.

Met groeten Ton