vrijdag 1 januari 2016

Tintelend fris

Misschien willen onze Italiaanse buren wel een paar oliebollen hebben, dacht ik. Dus belde ik aan. Ofcourse. We like oilybols.
Maar of ze misschien ook mochten mee helpen.
Natuurlijk. 
Dus stonden ze een uurtje later in mijn kleine keukentje met pen en papier het geheime recept over te pennen.

De oilybols zijn trouwens weer heerlijk geworden


We hadden een tip gekregen om het vuurwerk van den Helder te bekijken vanaf de veerhaven.
Heel leuk. En wat een lawaai. Water is beslist een goede geleider van geluid. Trouwens de kruitdampen konden we ook goed ruiken.


Na een paar Spaanse nieuwjaarsduiken gingen we deze keer weer eens voor een echte. 
Zo stonden we om 13.00 uur bij paal 9 in ons blote bast tussen een paar honderd andere zelfkastijders. 
Vanwege het windstille en zonnige weer was het eigenlijk een makkie. Ook kregen we een echte  onvervalste Paal 9 muts. Dus mijn dag kan al niet meer stuk.


De tewaterlatingsplaats.


Voor 2016 zien de plannen er ongeveer zó uit.
Eind januari gaan we een Landmarkcursus doen in Londen. Een weekend lang navelstaren. Niet zozeer om te onderzoeken wat je nog allemaal wilt doen met je leven. Het is om te ontdekken wie je wilt zijn om daarvanuit dingen te ondernemen.
Maar een paar dingen hebben we al wel helder, ook al kunnen die plannen nog wel eens wijzigen na het Londense weekend.
Tot oktober zijn we nog op Texel. Aansluitend drie maanden naar Japan voor de Shikoku 88 tempelroute. Terug naar Nederland om de boel op te ruimen en af te reizen naar Spanje om 2017 daar te zijn.

Trouwens: morgen ga ik jutten maar dat is geen nieuws zegt Rick.


Met groeten Ton