maandag 11 januari 2016

Judaspenning

Wij hebben geen week nodig om een beslissing te nemen.

Zo besloten we tijdens een Dollyroute van een uurtje om in 2017 naar Spanje te gaan.
Ook de afweging om de auto niet te repareren maar om een andere aan te schaffen deden we binnen een half uur.

Toch gaan we wel eens te snel door de bocht en slaat de twijfel toe.

Doen we er wel goed aan? Vroeg Rick
Waar aan?
Nou om de auto niet te laten repareren. Het stuit een beetje tegen mijn borst. Als je naar de auto kijkt mankeert er niets aan. Ik vind het eigenlijk verspilling om hem weg te doen.
Nou, uh,  ik zag mezelf eigenlijk al in een nieuwe hoor. Maar ik ben het wel met je eens.

Dus gingen we voor een second opinion. Vroeg ik ook nog advies aan een autosleutelende buurman en hadden we een tweede gesprek met de garage. Conclusie: het is het proberen waard.
Dus staat Jimny sinds vanmiddag op de brug.


Van de garage op de fiets naar huis zag ik onderweg naast bloeiende narcissen, sneeuwklokjes, speenkruid en  madeliefjes ook judaspenning en een meidoorn struik die groene blaadjes aan de takken had.

Afgelopen vrijdag was de nieuwjaarsbijeenkomst van het Hospice in de bierbrouwerij van Texel.
Gezellig keuvelen met collega vrijwilligers onder het genot van een skuumkoppe en een overheerlijke tarwebok (of zoiets). En dan komt het gesprek natuurlijk heel snel op jutten. Dus gaan we binnenkort bij elkaar op de jut. Ik naar het wad en zij gaat met me mee naar de Hors.

Met groeten Ton