maandag 9 maart 2015

Rick heeft het zeer naar zijn zin gehad in Italiƫ.

Ik kon hem gisterochtend al om half tien ophalen bij het kantoor van de PWN. Dat gaf ons tijd genoeg om uitgebreid bij te kletsen zodat ik zonder wroeging 's middags een wandeling kon gaan maken voor het goede doel. 

Heerlijk 10 km gewandeld door de duinen bij Wijk aan Zee. Het voorjaarsweer viel door de harde wind een beetje tegen maar in de duinen was het heerlijk. De Schotse Hooglanders lagen er in ieder geval rustig bij.


Na de wandeling nog gezellig een biertje gedronken en vervolgens besloten om ook nog te eten
in een leuke strandtent.

Rick at de laatste snert van het seizoen.
Ik voelde met wel beetje eenzaam met een restje opgewarmde erwtensoep, kreeg ik bij thuiskomst te horen.


Vanmiddag zag ik toch duidelijk tekenen van het voorjaar. Egbert nam zijn eerste duik in een sloot en zag ik de eerste bloemetjes van het speenkruid.


De sapstroom in de bomen is nu ook op gang gekomen. Deze bomen zijn twee weken geleden gesnoeid en sinds gisteren bloeden ze.


Ook zag ik de eerste blaadjes van de meidoorn en op de radio hoorde ik het bericht dat het eerste kievietsei is gevonden.



Met groeten Ton




Geen opmerkingen: