maandag 3 december 2012

Zo hond zo kip

Volgens de berichten heeft Nederland het lekkerste en beste leidingwater ter wereld.

Al staat er altijd een bak met vers water klaar voor de hond, als ie de kans krijgt drinkt ie uit een plas regenwater of uit de vijver.


Heb jij de kippen nog water extra gegeven?
Het water reservoir van de kippen was nog bijna vol toen ik terug kwam. Dit schreef ik toe aan de nauwgezetheid van buurman, die op de hennen past als we in Spanje zijn. Maar ook de afgelopen week hoefde ik de bak niet bij te vullen. Nu begrijp ik wel dat ze 's winters minder zullen drinken dan in de zomer maar toch. Water hebben ze echt nodig.
Gistermiddag werd het raadsel opgelost.

Vanwege de, in ruime mate vallende regen hangen er constant druppels aan het hek. En
juist deze druppels pikken ze zeer behendig en systematisch op.


het is me niet gelukt om de actie vast te leggen



























Met groeten Ton

Geen opmerkingen: