maandag 10 december 2012

Doos ontmoet muts

Dit is een alleen pinnen kassa, zei het meisje tegen de dame die voor me stond.

Heerlijk, dacht ik toen ik bij de kassa's kwam, lekker maar één persoon voor me. Drukdoende mijn boodschappen op de band leggend hoorde ik de caissière zeggen 'dit is een alleen pinnen kassa'.
Sjonge dacht ik meteen, hoe duidelijk moet het aangegeven worden: op de vloer staat met grote letters: PINKASSA. Ook brandt er altijd een lamp met: pinkassa. De rolband heeft een lichtblauwe kleur, ipv zwart, met grote letters die PINKASSA roepen. Maar dat is onvoldoende blijkbaar want ik sta weer achter zo'n niet oplettende doos.
Het duurde wel een minuut of twee voordat alles geregeld was.(maar waar gaat het over)  Caissière begint met scannen en ik pak mijn spulletjes in mijn tas. Pak mijn geld uit mijn jaszak waarna de caissière me een beetje meewarig aankijkt en zegt: dit is alleen een pinnenkassa.

Met groeten Ton

Geen opmerkingen: