dinsdag 28 juli 2020

Das raar

Morgen ga ik dan toch naar Spanje.
Het ticket dat Rick al in januari kocht, werd vanwege de Corona perikelen een week of zes geleden geannuleerd.
Oei, een streep door de rekening maar ach: alles loopt anders dan gepland. Wel belde ik de vriendin met wie ik samen zou reizen. 
Nee, hoor, ik heb geen bericht gehad.
Das raar.

Vervolgens boekte Rick voor mij een nieuw ticket. Uiteraard moest er wel flink bijbetaald worden en vorige week kregen we bericht dat ook mijn terugvlucht twaalf uur naar voren is gehaald.
Nee hoor, zei vriendin: mijn tijd is ongewijzigd.
Das raar.


Anyway. Zelfs met de aandacht van twee verzorgers, Rick heeft de pompoen in beheer maar ik stuur bij, ziet hij er wat vermoeid uit.
Hoe zou de Spaanse tuin er dan uitzien na vijf maanden zonder beheer?
Niet helemaal onbezorgd ga ik op pad.
Hoe zou het gaan op Schiphol? Lange rijen en gedoe met Corona verklaringen? Zit het vliegtuig propvol? En dan dat mondkapje. Dat zal ik morgen bijna de hele dag moeten dragen.
Zou de Jimny na vijf maanden stilstand wel starten? Worden de Corona maatregelen aangescherpt voordat ik terugga naar Nederland, het verandert inmiddels van dag tot dag, of komt er een nieuwe lockdown en zit ik dan maanden vast? Alleen dan hè, want Rick blijft nu thuis.

Nou ja, roep ik mezelf geregeld tot de orde: het is pure luxe en het universum zorgt voor me.
Dus liggen de papieren klaar, is de tas ingepakt en zijn de kadetjes gesmeerd.


Met groeten Ton

11 opmerkingen:

Anoniem zei

Pas jullie wel goed op in Spanje? Ik hoop dat de tuin niet op apegapen ligt.
In ieder geval verl plezier in Spanje.

sjannesblog.com zei

Goede reis!

Bertiebo zei

Ik hoop dat alles goed verloopt, en wens je een fijne tijd

Emie zei

Goede reis. Ik denk dat het reizen meevalt en ik hoop dat de tuin niet tegenvalt...Veel plezier.

miekequilt zei

Wat spannend. Ik wens je een goede vlucht, fijne tijd en Spanje en dan weer gezond terug.

Jan uit Perth zei

Safe travels, Ton!

Lot zei

Prettige reis gewenst en hopelijk gaat het verder goed in Spanje

Marjorie zei

Goede reis en ik ben erg benieuwd naar de tuin in Spanje !
Groet, Marjorie

Marc Dufraing zei

Succes met de reis en hou het veilig ginder!

schrijfselsvanmij zei

Goede en veilige reis!

Ton zei

Hoi allen, Dank voor de reacties. Met groetenTon