woensdag 29 juli 2020

Via dooie mussen naar huiverhoekjes


Wat onrustig geslapen.
Tjee, 61 en nog steeds nerveus als ik op pad ga. Wel goed om weer eens alleen te gaan en niet volgzaam en blind achter Rick aan te lopen.


Druk?  Nee hoor. Dit is de coupe in Alkmaar. Wel stapte er na het maken van de foto een jonge vrouw in die al muizen hapjes knabbelend aan een mini pizza broodje ( wat ik, als in het jaar van de hond geborene, in drie happen en twintig seconden had kunnen verorberen) tot Sloterdijk natuurlijk geen mondkapje voor haar mond kon doen. 

Ook op Schiphol was het bijzonder rustig. Slechts drie mensen stonden voor mij bij de douane en binnen drie minuten was ik erdoor. Heerlijk voor een reiziger, minder voor het betreffende bedrijf.
Voor Ryanair stonden er maar drie vluchten op de borden bij de gate en in de wachtruimte die normaal gesproken uitpuilt kon iedereen zonder probleem op zes meter afstand zitten. Heerlijk voor de reiziger, minder voor het betreffende bedrijf.

Het vliegtuig zat bijna vol en iedereen leek zich keurig aan de maatregelen te houden.
De vlucht zelf ging razend snel voorbij. Links zat een zeer prettige en kunstzinnige dame waarmee het al snel ging over kunst en de invloed daarvan op het leven.
Met de aardige biochemicus rechts van me sprak ik over bodemleven, quantum mechanica en de invloed daarvan op het leven.
Ach hoe heerlijk kan het worden.

De afhaal meneer kwam gelijk met mij op het oppik punt op Malaga  aan, direct de auto in en op weg. Wel weer die vermaledijde mondkapjes op want we komen niet uit hetzelfde huishouden. Een beetje warm was dat wel in het zuidelijke Andalusië.

Tot zover ging het allemaal zeer voorspoedig.
Eenmaal bij de Klompen wilde de Jimny toch niet starten. Accu leeg maar met de startkabels van de ophaal man was dat euvel snel verholpen en toog ik direct naar de kust voor boodschappen. Eigenlijk zonder een blik in of rond het huis te hebben gedaan.

Dus bij terugkomst.


Daar kan morgen wel een bezempie overheen.




En dit huiver hoekje kan ook wel een beurtje gebruiken. Fles kapot, drie dooie planten en een berg blad. Dat laatste is het minst erg.


De druiven daarentegen zien er blakend gezond uit en dat terwijl er geen zwavel aan te pas kwam.




Meneer De Uil lijkt ook weer thuis.


Al vraag ik me af wat dit voor uilen allen zijn. Morgen maar weer eens pluizen want ik zie zo geen botjes of haartjes zitten.

Ach en denk je alles gehad te hebben.


Ligt dit volledig gemummificeerde vogeltje in de haard. Volgens mij een mus. Een echte dode mus dus.

En dan het stilleven in de badkamer.

Omdat we half februari dachten dat we zes weken in Nederland zouden durfde ik de laatste sinaasappels wel op het randje van het bad te leggen. Koel en donker, dat houden ze wel vol net als de aangebroken potjes met augurken, mosterd en curry.



Maar ruim vijf maanden was te veel. De gedroogde sinaasappels liggen in de tuin en de potjes zijn leeg gegooid..

En de laatste is voor Rick:

Tevreden met de groei van de Chinese vernisboom?




Morgen meer.

Met groeten Ton

18 opmerkingen:

Emie zei

Een huiverhoekje. Die hou ik er in. Wij barstten hier van de huiverhoekjes bij aankomst na acht maanden. Lekker ruimen Ton, dat knapt snel op.

A3 zei

Wat een avonturen maak je mee als je op reis gaat. En zo blij als je weer thuis bent in "De Klompen"

sjannesblog.com zei

Nou, jij kan aan de slag! Ik moet wel lachen om dat randje sinaasappels.

Jan uit Perth zei

Fijn dat je heelhuids overkwam, Ton. Nu lekker aanmodderen: genoeg te doen!

Anoniem zei

Voorlopig niet vervelen. Fijn dat je de klompen weer behuist!

Ton zei

Hoi Emie, Oef, en dat bij 36 graden. De eerste klus is gedaan. Nu een siësta. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Adri, Wie reist heeft veel te vertellen. En fijn om weer in de rust van het, nog wat rommelige, paradijs te zijn. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Jeanne, Ja, klussen genoeg. Rick is wat makkelijker en ripe nog: gewoon weggeven of weggooien. Maar dat vind ik dan weer zonde. Met groeten Ton

Ton zei

Hoi Jan, ik had meer gedoe verwacht vanwege de Corona maar dat viel alles mee. Het aanmodder tempo ligt nog wat laag vanwege het aanpassen aan de warmte. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Vlasje, Vervelen zou inderdaad niet hoeven maar .......ik heb er ook niet altijd zin in. Met groetenTon

Jan Fr zei

Welkom is Spanje Ton misschien zien we elkaar

miekequilt zei

Fijn dat de reis goed ging. Die huiverhoekjes zijn zeker om te huiveren. Maar ik denk zo, dat er morgen niet veel meer van te zien is. Want het is vast fijn om op te ruimen.

schrijfselsvanmij zei

Heb je blog net aan Theo voorgelezen (die is weer eens druk bezig met knutselen), we hebben toch wel moeten lachen om je woordkeuzes :-) Veel succes met alle klussen, jammer dat Rick er niet bij is

Ton zei

Hoi Jan, Dat denk ik wel. Na een paar dagen werken ben ik wel aan een gesprekje toe. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Mieke, Je overschat me Mieke. Ik denk dat ik een week,nodig heb. Er zijn ook nog wat regel klusjes te doen. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Inge, Dat van die tekst gaat vanzelf eigenlijk maar dank voor het compliment. Een paar weken uit elkaar is goed om weer eens te beseffe; wat je mist. Met groetenTon

Johanna zei

Je bent gegaan Ton! Wij weten niet goed of we durven te vliegen eind deze maand, maar het verlangen is groot. We weten risico op besmetting in vliegtuig niet in te schatten.
Huiveringwekkend die hoekjes, de natuur regelt het zelf. Mañana otra dia, doe dus kalm aan!
Groet, Johanna
Nb : wij hebben kippengaas om de schoorsteen gedaan, na steeds mussenlijkjes aantreffen na 2 a 3 maanden afwezigheid. Het helpt!

Ton zei

Hoi Johanna, Tja, uiteindelijk is het well meer risico dan thuisblijven. Ik kan wel zeggen dat de passagiers zich netjes gedroegen en er werd volgens mij ook zeer weinig gelopen. Eind augustus: het kan nog alle kanten op. Wellicht de auto? De natuur doet zijn eigen ding en dank voor de gaas tip. Nu alleen nog iemand vinden die dat in de schoorsteen komt stoppen want dat is me echt te hoog. Met groetenTon