woensdag 19 december 2018

School 7

Ook wel weer eens fijn om een daggie alleen thuis te zijn.


Rick in zijn werkpak. 
Hij had zijn tweede werkdag en ook vandaag kwam hij tevreden en voldaan thuis.

Even reclame maken voor de stad.

Ik bezocht vanmiddag de beste bibliotheek van de wereld, die ligt om de hoek en ik vond dat het tijd was om die eens te bekijken.
Hij is prachtig.



Hij is gevestigd in school 7 die bijna geheel is ingepakt in een nieuw gebouw. Er is nog een heel klein stukje dak te zien rechts in de inham in het dak.



De trap vond ik prachtig niet alleen vanwege de vorm maar ook door het gebruikte hout.



De schooltoiletten zijn nog steeds intieme plekjes om je terug te trekken.



In het nieuwe deel aangekomen is er zicht op de oude gevel. En ik houd van het contrast tussen oud en nieuw. De kleine raampjes zijn die van de toiletten.



In de oude school is wel het een en ander weggehaald. Zo is er zicht op de houten kapconstructie ontstaan. En wat ik dan leuk vind is dat er nog stompen te zien zijn van de afgezaagde balken.



Om de krachten op te vangen zijn er zware ijzeren balken ingezet. 



Ik zou graag nog wat meer foto’s hebben gemaakt maar het was druk in de bieb. Veel van de zitjes en tafels waren bezet door mensen die Nederlandse les kregen.



Vanaf de tweede verdieping fotografeerde ik de ijsbaan.


Waar ik gisteravond deze foto nog van maakte. De kleuren van het licht worden gebruikt voor de lichtkunstroute. 



Zo ook in deze kraan op Willemsoord die we vanaf onze bank kunnen zien.

Meer en mooie foto’s zijn te vinden op denhelder.online.


Met groeten Ton





 










Geen opmerkingen: