woensdag 21 november 2018

Scheer jij je wel eens?

Het wordt me geregeld gevraagd en ja: ik scheer me geregeld. Maar...... pas als het gaat kriebelen dus dat kan wel eens een hele week duren of zo.



Meestal loop ik er dus zo bij.



Maar als het té erg wordt vraagt Rick wanneer de zwerver zich weer eens gaat scheren.
Ik moest terug in het archief naar 19 juli 2016 voor een, bruikbare, foto met glad geschoren wangen. Toevallig zijn beide foto’s gemaakt tijdens de Nijmeegse.

Anyway.

Eigenlijk al een paar jaar maken we ons druk om de, in onze ogen, belachelijke prijzen van de Gillette scheermesjes. 5 Van die messen voor €12,95. Voor mij genoeg redenen om de scheerbeurten nog wat langer uit te stellen. Maar beter is het natuurlijk om er iets aan te doen.
Nu kan ik de prijzen van Gilette niet veranderen maar wel zoeken naar andere mogelijkheden om de gezichtsbeharing te verwijderen. 
Scheermessen van andere merken zijn wel goedkoper maar vind ik beduidend minder van kwaliteit. Een elektrisch apparaat is wat mij betreft geen optie. Dus gezocht op het web naar andere scherpe scherp geprijsde alternatieven.

Net zoals het gebruik van kant en klare voedingsmiddelen, waspoeders en wegwerp doekjes zijn de veiligheidsmesjes om te scheren, gemaakt om het leven te vergemakkelijken. Maar ons leven is al heel gemakkelijk dus hebben we gebrek aan nog meer gemak? Nee. Het is eigenlijk pure luxe en....... ik weet dat dat betaald moet worden.
Terug naar de basis. Geregeld maak ik zelf wasmiddel, kook ik nagenoeg zonder voorbewerkte spullen en liggen er alleen wegwerpdoekjes als er gasten in ons huis bivakkeren. 



Pappa, ik lijkt steeds meer op jou, zong Stef Bos ooit. 

Het ziet er nostalgisch uit. In ieder geval scheren we ons beiden zoals onze vaders dat deden. Met zo’n schraper met te verwisselen scheermessen. En dan niet twee, drie vier of vijf voor nog gladdere huid of dieper uitgesneden haren. Nee, gewoon 1 en met voelbaar hetzelfde resultaat.
Wel even wennen want het mes op de keel .. uh op de huid zetten vraagt wel wat meer aandacht. Tot vandaag in ieder geval zonder wondjes dus ook nog zonder aluin maar wel met schuim uit een spuitbus. We zijn dus nog niet helemaal vijftig jaar terug in de tijd.

En van de prijs van de scheermesjes zijn we helemaal in onze nopjes: 10 stuks voor € 2,95


Met groeten Ton

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Oh, geweldig! Waar koop ik die scheermes/houder?

Anoniem zei

Jullie hebben groot gelijk! Die mesjes zijn idd achterlijk duur.

Hier een scherende man in huis, die het ook vaak (te) lang uitstelt :) Niet voor de prijs van de mesjes, maar gewoon.....geen zin in.

Groetjes Carla.

Ton zei

Hoi Carla, Nee, scheren is voor veel mannen denk ik geen hobby. Met groeten Ton

Ton zei

Hoi Anoniem, We hebben hem via internet besteld. Bol.com. Merk Muhle. Tip: bestel er een met een verlengd handvat. Met groeten Ton

Anoniem zei

Ah, dankjewel!