dinsdag 13 november 2018

Rimpelwolken


Ik vond ze er wel mooi uitzien, die rimpelwolken.



Er staan nog wat spullen die gratis kunnen worden opgehaald, stond er in de mail voor de vrijwilligers van het Hospice.
Onweerstaanbaar voor Malle Pietje dus fietste ik even langs en nam onderstaande boeken mee. Want ondanks dat ik kan zien dat de ‘saaiheid’ van mijn bestaan tussen mijn oren zit, kan ik wat extra prikkeling wel gebruiken.



Tja ik wil toch wel iets weten van de geschiedenis van Den Helder. 
Natuurlijk bladerde ik eerst de boeken door om te zien of ze een beetje leesbaar zouden zijn. Lees: zitten er voldoende foto’s in? Ik ben niet zo van droge feiten. 


Eenmaal thuis ging ik er echt voor zitten. En ja, leuk om een foto (1899) tegen te komen van de molen die ooit stond op de plaats waar we nu wonen. 
De Eendragt is na een brand in 1914 gesloopt.

Maar nadat ik alle boeken rustig had bekeken was ik onder de indruk van de verwoestingen die tijdens de Tweede Wereldoorlog in de stad zijn aangericht. Niet alleen door bombardementen maar ook de door de Duitsers opgelegde sloop van hele wijken die te dicht tegen de dijk stonden.



Dit boek nam ik ook mee; mooie tegenhanger.

En om innerlijk blij te worden, gaan we dadelijk zingen met de dames van Zinco.


Met groeten Ton











2 opmerkingen:

Emie zei

Ha, je blogt weer. Ik heb je gemist!

Ton zei

Hoi Emie, Wel bloggen blijft veel leuker dan niet bloggen. Met groeten Ton