zaterdag 25 november 2017

Voor het zingen....

Nee, dat niet.

.......verzette ik nog een berg werk.

Deze foto maakte ik vorig jaar op Shikoku. Prachtige rivier. Er valt dan ook veel regen in Japan. 


Zoveel regen zal hier jammer genoeg niet gaan vallen maar er wordt wel al een week of twee regen verwacht. Daarom ook het werk aan de waterwerken.


Dus was het werk niet alleen in de swales maar ook langs de weg. Als er veel regen valt,  spoelt er letterlijk een rivier over de weg. Het meeste van dat water gaat wat hoger op de berg het dal in maar er komt ook nog best wat langs ons huis. Daar stroomt het meeste dan weer door een buis naar beneden via mijn verdeel punt de swales in maar zelfs dan blijft er genoeg over om stroomgeulen te maken langs onze helling. 

Tijd om een arroyo te maken om dit water gereguleerd naar de swales te krijgen die het meest links op het perceel liggen.


Een ‘voor’ foto.


Stenen weg en gleuf graven. Lees hakken.


De voormalige zwembadrand erin.


Wat kleur aanbrengen.


Wat camouflage aangebracht. Daar zou ik natuurlijk beter mee hebben kunnen wachten om te zien of het allemaal werkt zoals ik het bedoeld heb. Maar het leukste is om het mooi te maken. Jantje ongeduld.


Dit moet nog gecamoufleerd worden ik maar wil niet te veel zwaar werk doen omdat we vanavond het concert hebben met het Coral International de Axarquia. Dus dat is voor morgen.


En zo ziet het er ‘na’ uit.


En de regen van vorige maand zorgt voor nieuwe bloemen.

Met groeten Ton.







Geen opmerkingen: