woensdag 30 september 2015

Houdt het dan nooit op?

Nadat ik twee weken in onze heerlijkheid met de meeste zonne uren heb gebivakkeerd reisde ik door naar onze heerlijkheid met het meeste groen om vanmiddag te vertrekken naar onze heerlijkheid met de mooiste stranden.

Ach wat zijn we toch bevoorrecht.

Dat ik nog een nachtje in ons eerste huis bleef had te maken met de onverwachte verhuur waardoor ik eerst het nog wat poetswerk had te doen.
Kon ik meteen naar de fotowinkel in Alkmaar om een nieuwe camera te kopen. Altijd leuk om met geld te kunnen smijten als ik ergens het nut van inzie. En van een nieuwe camera kan ik het nut wel inzien. Dus werd ie wel duurder dan ik aanvankelijk had bedacht maar is ie ook kleiner en beduidend beter dan mijn ouwe Samsung.
Ook is het altijd een beetje lachen om de verkopers.
Ik vertelde eerst wat voor camera ik had, wat ik het meest fotografeerde en wat mijn bezwaren aan het oude toestel waren. 

Ik heb hem pas een jaar of vier en ben er niet zo heel voorzichtig mee, zei ik. 
O maar die camera's zijn gemaakt om tussen de drie en vijf jaar mee te gaan. Dan is ook de software verouderd. U doet het dus helemaal niet slecht. Er zijn mensen die komen met een jaar al terug omdat de lenzbeschermer het niet meer doet.

Ik heb nu een Sony. Ongeveer net zo groot/ klein, licht/zwaar als de vorige maar wel 'veel meer kwaliteit'.

Dus zat ik in de trein naar Den Helder de boel in te stellen. En wellicht is het heel eenvoudig maar ik ben helemaal in mijn nopjes dat ik het selluf heb gedaan.

Nu had ik ook nog 40 minuten wachttijd in Den Helder dus kon ik nog wat extra tijd gebruiken.
Twee keer de watertoren. Met en zonder zoom en beiden haarscherp en dat is wel een verschil met het oude ding waar bij inzoomen best veel kwaliteit verloren ging.



'Met het handig openklappende en draaibare scherm maak je makkelijk de mooiste selfies'.
Kijk, daar heb je wat aan. Ik hoefde slecht één oog te sluiten.


En waar zitten we? Om het vakantie gevoel nog even vast te houden zitten we weer eens op onze favoriete strandtent te genieten van de zon.

Zeg? Vroeg Rick nadat we een wijntje en een portie bitterballen hadden verorberd.
Ja?
Kunnen we die sperziebonen met gehaktbal niet morgen eten?
Ja hoor. Maar wat wil je dan vandaag eten?
Nou, een satehtje.

 

Dus zagen we de zon, bijna, ondergaan.


Met groeten Ton


Geen opmerkingen: