donderdag 9 mei 2013

Kriebels

Ieder blogger kent het wel denk ik: waar moet ik in godsnaam over schrijven?
Maar vandaag begon het weer te kriebelen.


Ik heb de afgelopen dagen van alles gedaan maar niets 'meegemaakt'.
Druk genoeg gehad. De laatste dingen geschilderd op zolder want de trap komt volgende week. Twee kippen met een verstopte krop behandeld. Dat houdt in: veel masseren. Op drie honden gepast, mijn nieuwe Ipad, joepieeeeeeeeeeee, opgehaald en geïnstalleerd. (wel met wat hulp)
Flink wat  zaden voor de groentetuin gezaaid en sommige, inmiddels al groot genoeg, in de tuin gezet.

Vandaag heb ik geregeld dat de Ipad van mijn zus, die nog steeds in het ziekenhuis ligt, goed is geconfigureerd. Het was steeds maar niet mogelijk om mail te ontvangen en verzenden. Met dank aan de overbuurman is dat nu mogelijk, alleen laat de verbinding met het internet in het ziekenhuis nog wat te wensen over. Maar dat is niet de enige zorg van mijn zus.

Net terug uit het verpleeghuis van mijn moeder waar ik de volgende foto met mijn Ipad heb gemaakt.


Wilt u wat drinken mevrouw Van der Molen?
Nou dat weet ik niet.
Neem lekker een appelsappie, stelde ik voor.
En wilt u een blokje kaas of een plakje worst, vroeg de verzorgster.
Mijn moeder kijkt me aan en zegt: wat moeilijk toch al die vragen.
Ik pakte een blokje kaas en gaf het haar. Ze probeerde er een stukje vanaf te bijten maar ik zie dat dat haar niet lukt. Bozig legt ze stukje op tafel. Die harde troep, zegt ze.
Ik kijk naar het stukje kaas en zie dat het een korstje heeft, pak een nieuw stuk en leg het voor haar neer.
Nou dat ziet er net zo hard uit als die.

Toen heb ik het maar opgegeten.

Met groeten Ton



Geen opmerkingen: