donderdag 27 oktober 2011

Tussen de boompjes het bos zien

Wat heeft de gemiddelde Nederlander in zijn koffer als hij op vakantie gaat?

Vandaag begonnen met het bijeenzoeken wat ik mee ga nemen naar Los Zuecos.
MP3 speler, zonnebril en fototoestel.
Mijn lekkere werkhandschoenen want ik ga veel doen.
Een zak drop- gekregen op mijn verjaardag.
Kleding op stapeltjes gelegd en inschatten hoeveel ruimte er nog over is in de koffer want er moeten 60 pijnboompjes mee.
Alle pijnboomzaailingetjes had ik apart in potjes gezet deze zomer en...vandaag heb ik ze er weer uitgehaald en voorzichtig in kranten gewikkeld. De potjes gaan leeg mee want in Spanje moeten ze er weer in om daarna aangesloten te worden op het druppelsysteem. Ze blijven daar nog één jaar in de potjes staan en volgend najaar gaan ze op de definitieve plek. Ruimte genoeg met het nieuwe stuk grond.
Wel veel extra werk om dat spul heen en weer te slepen maar het is voor mij- zolang we niet in Spanje wonen- de enige manier om zaadjes succesvol  te laten opgroeien
Maar dan heb je wel wat. Stevige boompjes met goede wortelkluit en volledig aangepast aan de heersende klimatologische omstandigheden.

Met groeten Ton

PS. De hangmat gaat alvast mee ook al is het wat voorbarig maar in Nederland heb ik de bomen in  mijn tuin omgezaagd.

1 opmerking:

Wup en Marit zei

Goedemorgen Ton, Genioet er maar weer lekker van in Spanje in 'de Klompen'! Succes met de boompjes!
Groetjes!