dinsdag 1 augustus 2023

Vanmorgen om negen uur



Wat gedachten bij het Nederlandse zomerweer:

Dankbaar dat we niet hoeven te kamperen.
O wat het zou het heerlijk zijn als het in Spanje een weekje zo koel en nat zou zijn. Vrienden daar worden de hitte wel een beetje zat.
Elke derde dag schep ik wat regenwater uit een oude teil die onder een lekkende dakgoot staat in de steeg naast ons appartementencomplex en geef dat aan de planten in huis die dat heerlijk vinden.
De bezoekersaantallen voor de Hortus liggen hoog omdat het geen strandweer is.
Met de tegen de ruiten zwiepende regen is het zorgeloos bankhangen met een lekker boek.
Zijn er al spruitjes, wilde Rick weten. Nee, wel zuurkool dus aten we een stevige zuurkoolschotel met spek en kaas.

Nog vier weken te gaan.


Met groeten Ton

10 opmerkingen:

Mevrouw Niekje zei

Heerlijk dat optimisme Ton!! Gewoon het beste ervan maken. Wij aten witlof met ham en kaassaus, normaal ook een najaars- en winterhap hier. Maar het smaakte prima. Ach, niemand MOET kamperen, als je dan toch besluit om op de camping te blijven dan heb je er kennelijk toch nog lol in, anders zou je dat niet doen denk ik. Het weer is uiteindelijk altijd een onbetrouwbare factor in een Nederlandse zomer, ik weet niet beter dan dat het snikheet kan zijn maar ook pijpenstelen kan regenen. Ik vermaak me hoe dan ook tijdens mijn 6 weken zomervakantie: boeken, afspraken, fietsen, sporten, op reis gaan....

Petra1945 zei

Ik geniet er ook van, hoor... Zolang ik niet in de regen MOET vind ik het heerlijk. Het is dus een beetje uitkienen.
Ah, over vier weken weer terug dus. Zitten jullie in een schema dat je niet full-time in Spanje mag verblijven vanwege de belastingen?

Ton zei

Hoi Mevrouw Niekje, Nou kan je me ook wel horen brommen hoor over het weer maar meestal corrigeer ik me dan na een half uurtje. Gelukkig moet niemand kamperen maar dan toch wel liever met van die zwoele avonden en een BBQ. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Petra, Ook ik omzeil de regen maar gisteren richting het hospice was ik de klos. Voor Rick maakt het als Spaans resident niet meer uit. Voor mij is het nog steeds rekenen met de dagen. Met groetenTon

Anoniem zei

Nooit geweten dat je niet het hele jaar in Spanje mag zijn , de warmte daar lijkt mij verschrikkelijk je kunt maar weinig doen de regen hier heerlijk je kunt je er tegen kleden en nog van alles doen !

Gr Femke.

Ton zei

Hoi Femke, ondanks een Europa zijn er nog steeds een berg verschillende regeles waar je je aan dient te houden. We vluchten ook niet voor niets naar de koelte. Met groetenTon

miekequilt zei

Wat een mooi stukje schreef je. Genieten en tevreden zijn: heel belangrijk. Hier komt de zuurkool ook 's zomers op tafel hoor. Echt wel ons favoriete eten.

Ton zei

Hoi Mieke, Dank. Winterkost in de zomer is geen probleem maar sla in winter! Met groetenTon

Jan zei

gisteren 42 graden in de stad Malaga althans de auto tempratuurmeter zei dat misschien mag je dat met een korreltje zout nemen

Ton zei

Hoi Jan, Heet, heet, heet. We zien ook steeds op de 14 daagse 40 graden staan. En dat al zo lang. Begrijp dat je wel een weekie hier zou willen zijn. En de helft van de regen hier voor je bomen daar. Onze ervaring is dat er bij Malaga altijd een stuk is dat warmer is. Dus die 42 zou best kunnen kloppen. Met groetenTon