dinsdag 19 december 2017

Bijna over

Verhuizen staat in de top tien van meest stressvolle dingen die je kunt doen.

Dus mag je jezelf gelukkig prijzen als je relatie dat zonder kleerscheuren doorstaat.

En natuurlijk: ik mopper, ben ongeduldig, verlies mijn geduld, biedt verontschuldigingen aan, maak complimenten, spring bij en geef zoenen.
Rick is zijn gewone zelf al is ie snotverkouden en brak er vanmorgen een kroon af.

Tussendoor zorg ik voor de voedselvoorziening en sta buren te woord die zich afvragen of we zonder afscheid vertrekken. (Nee natuurlijk niet. Ouderjaarsdag organiseren we een bijeenkomst met oliebollen en glühwijn.)

Rick’s broer had een vrachtwagen geregeld. Hij is eigenlijk veel te groot voor die paar dingen die je moet verhuizen, zei hij tegen Rick. 
Rick had namenlijk gezegd dat de meeste spullen in Spanje staan en er alleen een paar kasten, een tafel en wat dozen naar het appartement hoefden te worden gebracht.

O ja en een bed, koffers met kleding en potten met buxus, fietsen, stoelen, een wasmachine en een droger. Ook twee grote kasten uit de garage, tuinstoelen, gereedschap, schilderijen en nog wat incourant spul. Plus een grasmaaier en een wasdroger die we aan een vriendin in Schagen hebben gegeven. Kortom: zaterdag komt het laatste spul.


Heerlijk zo’n appartementencomplex. Bij een verhuizing staan er allerlei karretjes en steekwagens klaar en is de lift beschermd met board. Werkt allemaal gemakkelijk en binnen een uur stonden alle spullen boven op de galerij en in huis.


Daarna duurde het een uur voordat ik het Aupingbed had gemonteerd waarbij ik enigszins ongeduldig werd. Rick richtte de slaapkamer en de kasten verder in.


En ik vulde de keuken. Nou uh vullen.

Dit is het tweede huis waar ik in woon waar de keuken bovenkastjes heeft. Ik houd niet zo van bovenkastjes. Het verkleint de ruimte, maakt het werkblad donker en je stoot altijd je knar. Daarbij komt dat ik die ruimte ook helemaal niet nodig heb. Ik kan niet zo goed tegen overbodig spul dat je ook nog eens nooit kan vinden omdat je het zo weinig gebruikt of dat je bent vergeten waar het staat of dat je het überhaupt was vergeten dat je het had.
Klinkt raar uit de mond van Malle Pietje die het verzamelen niet kan laten maar waarom zou je een aspergepan willen, of een visschaal? Visbestek, een tupperware slacentrifuge, nestschalen, desserbestekjes, tapasschaaltjes, soufleepannetjes een wildschaar, deegrollers, espressokopjes, ach teveel overbodige zaken om op te noemen. Ik kan een heel leven leven zonder die troep. Tapas en vis smaken net zo goed op een normaal bord. Een deegroller? Ik gebruik een wijnfles. En asperges? Asperges worden ook gaar in een pan waar broccoli in wordt gekookt.



En nee, de beneden kastjes puilen niet uit. De pannencarousel en het kastje onder de spoelbak zijn redelijk gevuld net als de lade onder de oven.


We zitten nu een beetje uitgeblusd op de bank. Tevreden te wezen dat we samen een goed team zijn.

Wel kwamen we er vanmorgen achter dat we het internet nog niet hadden veranderd voor het nieuwe adres. Dus belde Rick naar KPN.
Wanneer gaat u verhuizen?
Vandaag.
O maar dat duurt een week of drie meneer.
Dat geeft niet. Wel wil ik graag uitbreiden met een TV abonnement.
Das wel vervelend dat u drie weken niet kunt internetten en geen televisie kunt kijken.
Maar we hebben al tien jaar geen TV.

In ieder geval kunnen we morgen een tijdelijke router ophalen en vier januari komt de monteur een definitieve aansluiting maken. Moeten we nog wel snel een tv halen.

Met groeten Ton


Geen opmerkingen: