vrijdag 16 januari 2015

Moeder, wat is het heet

Jaaaaaaaa, de nieuwe CV is geïnstalleerd en wat een comfort.

Je begrijpt er niets van maar de nieuwe heeft ongeveer een derde van het formaat van de oude en heeft toch dezelfde capaciteit.



Wat is dat toch dat je als mens onrustig wordt van werkvolk in je huis? Of ben ik de enige die daar last van heeft? Ik geloof dat ik er minder moeite mee heb dat er inbrekers in mijn huis waren of huurders. Maar deze mannen? Ze gaven wel keurig een hand bij binnenkomst en keken me daarbij zelfs aan.

De kachel staat zeker boven he?
En terwijl ze met besneeuwde schoenen de trap op liepen, riep ik ze na: als u iets nodig heeft laat u het maar weten.
Even later hoorde ik gestommel en zag door het raam in de kamerdeur een van de mannen de meterkast openen om vervolgens de kelder in te gaan.
Wat zoek je?
Nou, uh, gewoon, de afsluitkraan voor het water en de gaskraan.

Ach misschien word ik wel een ouwe sacherijn.

In ieder geval doet de kachel het goed.
Heb ik thuis een nacht alleen door gebracht omdat Rick een nieuwe opdracht heeft op Texel.
Is de Spaanse buurman uit het ziekenhuis ontslagen en kregen we nogmaals uitgesproken dank voor de geboden hulp.
Heeft mijn vriend geen zichtbare kankercellen meer in het hoofd. (is zeer uitzonderlijk volgens de arts)
En heb ik de gesprekken met de gestudeerde heer afgesloten.
Zag ik niet alleen de eerste paaseitjes in de supermarkt liggen maar ook de eerste bloeiende narcissen. Dus dat past wel bij elkaar. Ik weet nog dat mijn vader eens zei dat de eerste narcis bloeide met zijn verjaardag 23 januari en dat dat heel bijzonder was. Dit jaar zijn we behoorlijk vroeger.

Hoop dat de nieuwe kachel ook weer 18 jaar meegaat.


Met groeten Ton

2 opmerkingen:

willy zei

jij bent net zoals mensen die een interieurverzorgster, vroegah heette dat een poetsvrouw,hebben.
Voordat ze komt alles opruimen en wegbergen en poetsen,,,,,,
Laat ze hun ding doen, daar zijn ze voor.

willy zei

wanneer je in de verzorging werkt, trek je ook kasten enz. open om dingen te vinden die nodig zijn , eerst vraag je en daarna kijk en doe je, groet
Lees met veel genoegen je blog