donderdag 26 december 2013

Kerstrust

Sta ik maandagochtend in de supermarkt hoor ik een vrouw zeggen: .....net terug van vakantie en dan meteen de kerststress.
Ik keek even om. Aan haar gezicht te zien was het geen grapje. Ze keek zeer gejaagd.

Vinden jullie het nou niet vervelend om niet thuis te zijn met de kerst, vroeg zus.
We zijn toch gewoon thuis.
Niet, jullie zingen toch in dat hotel?
Ja maar dat is pas vanaf vijf uur.

Heerlijke kerst so far. Ik hoefde, op wat broodjes, beleg en de eerder genoemde snoeperijen na, niets anders in huis te halen. We hebben de dagen relaxed doorgebracht. Uitgeslapen, ontbeten met kerststol, de haard aan en luisteren naar de radio. Gistermiddag Egbert bij de man van de alt afgezet, de alt en een sopraan op gehaald en naar Den helder gereden.
Daar, in een prachtig versierde zaal, voor tweehonderdvijftig mensen zingen en tussen onze optredens door,  aan schuiven bij een uitgebreid buffet, gezellig kletsen en luisteren naar de andere muzikanten. En vanmiddag gaan we nog een keer. Ik zou bijna zeggen: jammer dat er maar twee kerstdagen zijn.


Met groeten Ton

Geen opmerkingen: