donderdag 17 oktober 2013

We zitten er zo direct warmpjes bij

Omdat we na onze pensionering in Los Zuecos gaan wonen en ons Nederlandse huis gaan verkopen hebben we jarenlang gedacht om er niets meer in te investeren anders dan goed onderhoud.
Maar nu de grootste investeringen in Spanje zijn gedaan begon het hier een beetje te kriebelen.

Nu ben ik opgevoed met de volgende uitspraken: doe maar gewoon dan doe je gek genoeg; je kan wel dansen al is het niet met de bruid; iets minder kan ook wel.
Dus toen Rick het idee opperde om de zolder op te knappen schoot ik meteen in mijn 'armoede waan'. Het moge duidelijk zijn dat hij mij dan over de streep moet trekken om dat geld uit geven. Maar nu het klaar is ben ik er heel blij mee.

Zitten we vorige week in de serre.
Wat ga je met die kapotte buitenhaard doen?
Uh, hoezo.
Nou, hij zit vol met scheuren en als je hem niet meer kan gebruiken moet je hem gewoon weg doen en wat nieuws kopen.

Mwha.

Stilte.

Als we eens een open haard in de serre laten plaatsen. Dan kan dat ouwe ding weg, kan jij lekker stoken en besparen we meteen gas.( dat laatste was een strategische toevoeging)
En.... in plaats van denken aan geld zag ik mezelf zitten in een luie stoel bij een modern vormgegeven haard af en toe een stukje hout verleggen.
Lijkt me een goed plan, antwoordde ik na mijn dagdroompje.
Rick keek helemaal verbaasd 'ik dacht dat ik er meer moeite voor zou moeten doen'.



Met groeten Ton





1 opmerking:

Emie zei

Je bent weer helemaal op dreef, Ton. Goed plan trouwens die haard in de serre!