zondag 8 april 2018

Patina

Vandaag een daggie Texel. 
We wilden een collega van Rick een bezoek brengen en besloten om dat lopend te doen. 

Dus van het Horntje naar De Cocksdorp. Nou uh, de Cocksdorp. Een km of acht voor het dorp maar dat maakte de wandeling toch een km of twintig. Een mooie training voor de Nijmeegse.

De eerste wandeling die we op Texel maakten is bijna precies drie jaar geleden, vlak nadat we er tijdelijk gingen wonen. En het is leuk om dan weer even terug te zijn. Terug in de tijd en herinneren hoe het was met Egbert. Hoe we onder de indruk waren van het licht en het Wadse blauw.

Anyway.


Op het gras van de dijk van Het Horntje naar Oudeschild lagen grote verdroogde schollen. 


En bij het nieuwe gemaal hebben ze een prachtig balkon met ‘Wadzicht’ gemaakt. Natuurlijk genoten we daar even van.


In de baai van het Ceresstrand lag deze roedel eenden. Het hele strandje is trouwens op de schop gegaan na het op delta hoogte brengen van de dijk.


Vanaf Oudeschild naar de Waal liepen we langs rechte sloten.


Waar ik dan graag een flinke bos narcissen in zie staan.

Als echte jutter zag ik op de dijk iets hel groen glinsteren. Het was een stuk oud glas met een prachtig patina. Natuurlijk gaat dat mee naar huis.




Een heerlijke dag gehad.

Met groeten Ton











4 opmerkingen:

Marc Dufraing zei

Zo? dus niet alleen een strandjutter maar een allesjutter?? Je krijgt dan wel een hele verzameling bijzondere voorwerpen bij mekaar ...

Ton zei

Hoi Marc, In de twee jaren die we op Texel woonden heb ik nog wel het een en ander gevonden aan fossiele botten, stenen met fossielen, een kilo coke en honderden stenen met gaatjes. De laatsten reeg ik aan, ook gejutte, stukken draad van netten. Met de verhuizing naar Spanje heb ik de botten aan Ecomare geschonken en de rest weggegeven aan een ieder die wat wilde hebben. Mar het bloed kruipt waar het gaat: naar verzamelen dus. Met groeten Ton

Emie zei

Hoewel ik als volger gemeld ben bij je, krijg ik geen melding van nieuwe blogberichten. Heb jij enig idee hoe dat kan, Ton? Of beter, wat ik daaraan kan doen?

Ton zei

Hoi Emie, Ik heb geen idee maar ik ga er achteraan.