maandag 6 augustus 2012

Ik bun zunig

We hebben nooit gedoe over geld.

Nou? Soms is er wel iets.
Rick is zuinig maar ik ben krenterig en heb last van ' verkeerde zuinigheid' zoals mijn vader dat noemde.

Vorige week nog twee licht snoeren gekocht die ik vandaag heb bevestigd. Dat ging niet helemaal van een leien dakje.
Ik had alles keurig voorbereid zodat Rick me kon helpen als hij thuiskwam. Als ik een gat boor houdt hij de stofzuiger d'r bij zodat het niet zo stoffig wordt. Dat zou mij nou weer niet zoveel uitmaken maar Rick is daar wat preciezer in.
Dus na het diner direct de boormachine gepakt om het varkentje even te wassen.
Het eerste gat ging goed maar de tweede werd ongeveer twee keer te wijd en maar een halve centimeter diep. Wat ik ook deed de boor ging niet verder de muur in.
Mijn geduld raakt dan al aardig uitgeput en als Rick ook nog iets gaat mompelen over een nieuw boortje wordt ik helemaal geïrriteerd.
"Het is een bijdrage, geen kritiek"
Bozig ga ik de andere gaten boren maar ook dat wordt geen succes.

Rick gaat naar de kapster en ik? Ik begin tegen mezelf te spreken.
Wat maakt je nu zo boos? Waarom luister je niet naar Rick? Wil je het zelf uitvinden en wijzer lijken? Of gelijk hebben?

 Het meest boos ben ik over het feit dat ik niet leer van mijn vorige ervaringen. Ik weet dat ik zuinig ben en weiger om iets nieuws aan te schaffen waarvan ik denk dat het onzin is. BETONBORENKUNNENJARENMEEOMDATIKZENAUWELIJKSGEBRUIK.
Dus geef ik me over en ga naar de KARWEI voor een nieuwe boor. Als Rick thuiskomt sta ik al klaar en in twee minuten heb ik 6 gaten geboord. Afgezien van het eerdere geknoei zijn het mooie gaten geworden.
En het mooie van Rick: die haalt niet zijn gelijk.

Nog een kwartier later is de klus geklaard en is het huis mooi verlicht.
Nu ik nog.



Met groeten Ton



1 opmerking:

yvonne zei

Heerlijk die Rick, zo was Hub ook. Niet achteraf commentaar 'ik heb je toch zo vaak gezegd...'