woensdag 3 augustus 2022

Getver

Van Marktoberdorf naar Lermoos. 70 Kilometer.

Op een boerencamping horen boerengeluiden en tot 22.00 waren die er ook. Het geluid van tractoren die met hooi bezig waren.
Maar als het donker wordt stoppen ze, zei Rick.
Maar trekkers hebben tegenwoordig ook grote koplampen hoor.

Na tienen kwam er een grote rust over het Beierse land en tijdens het nachtelijke plasje had ik prachtig zicht op de melkweg. Dat mooie zicht op het universum deed me daarna niet direct opnieuw inslapen en bleef wel een uurtje wakker. Toen Rick wakker werd en ik diep lag te slapen en te snurken kwam hij tot de conclusie dat ik ‘een hapje uit de nacht had’ gehad.



Dus pas na zessen wakker waarna ik een kadootje in mijn schoen bleek te hebben.




Het ruikt werkelijk overal naar gemaaid gras en vers hooi. Heerlijk. Las wel laatst dat wat wij zo heerlijk vinden geuren van het gemaaide gras waarschijnlijk een chemische reactie is om vraat van dieren tegen te gaan. Dieren houden namelijk niet van die maaigeur.
Maar wat mij betreft zijn niet alleen de ogen maar ook de neus verwend.


We hadden een prachtige route maar dat kan ook bijna niet anders hier. En zo ‘s morgens vroeg is het nog zo heerlijk rustig en…..bedauwd. Aan de hoeveelheid spinnenwebben te zien gaat het met die beestjes gelukkig niet zo slecht. Wel zagen we behoorlijk wat biologische bedrijven. Wellicht heeft dat wat met elkaar te maken.


De Forgensee. Het landschap lijkt wel aangelegd. Pleasing to the eye.


De Alpen kunnen we bijna aanraken en ik kan niet meer achterhalen of dit al Oostenrijk is.
Maakt niet uit, zei Rick, dit soort plaatjes kan overal gemaakt zijn.


Maar dit is echt Oostenrijk. Dus tijd om alle Duitsers en semi Duitsers te bedanken voor de hulp en leuke ontmoetingen.


Dit is een zeer hoge loopbrug, 114 m hoog en 400 m lengte. Je gaat met een funiculare omhoog. Mij niet gezien. Ook al is er vast een prachtig uitzicht.


Bij dit kerkje sprak ik een intentie uit voor een zoon, dat hij na een hobbelig pad, in augustus de alles of niets studiekeuze door hem goed wordt gemaakt.

Omdat de benen zo goed gingen vandaag plakten we een stukje aan de route vast. We besloten om niet in Heiterwang te gaan kamperen maar in Lermoos.
En daar staan we nu nadat we waren welkom geheten door de buren. Nederlanders.
Willen jullie eerst koffie voordat jullie de tent gaan opzetten?



Ja, dat wilden we en hadden een gezellig gesprek.

Inmiddels zijn we geïnstalleerd en kwam de buurman met stoelen aan.
Hoe fijn is dat?


Met groeten Ton

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Vanaf nu krijgt iedere tentamineerden van ons koffie en een stoel. Ik begrijp nu hoe fijn dat kan zijn.
miekequilt

Anoniem zei

Mooie streek daar. Enkele jaren geleden in de buurt geweest. Mijn zoon wou toen graag die brug oversteken. De lift was toen nog niet in gebruik en daar ik in een rolstoel zit wou ik hem die steile helling er naar toe besparen.
Fijne reis verder, Bernadette

Emie zei

De fijne contacten die jullie overal ondervinden zijn zó verdiend. Het is jullie houding naar anderen die daar voor zorgt.

Anoniem zei

tentamineerden? Tentkampeerders, bedoelde ik.
miekequilt

Mevrouw Niekje zei

@Ernie: hear hear!! Zulke dingen gebeuren je inderdaad wanneer je zelf ook plezierig naar anderen doet.