zaterdag 25 april 2015

De eerste Nijmeegse zonder blaren?



Triest word ik van mannen in trainingsbroeken. Toch zit ik met zo'n man op de bank. Maar ik mopper wel als we de hond gaan uitlaten en Rick doet dat in zijn Andre Hazesbroek.

Vanmorgen was het tijd om de draad van de Nijmeegse op te pakken. Nieuwe schoenen moesten er komen. Lopend langs de rekken begonnen we eigenlijk gelijktijdig te fulmineren over de lelijkheid van sommige schoenen. 
Dat er mensen zijn die dat aantrekken, zei Rick. 
Een schot in open doel: ach ik ken mensen die de hond uitlaten in een trainingsbroek.

We werden zeer vriendelijk geholpen door een terzake kundige dame bij Kompas.
Nadat ik had uitgelegd wat voor blaren een gemiddelde wandeling mij oplevert  kwam ze met .....die foeilelijke dingen aanzetten.
Ik paste ze keurig zonder commentaar te leveren. Die dame wist wat ze me liet passen en ze zaten als gegoten.
Deze zijn wellicht ook geschikt voor u, kwam ze met een paar mooie bruine lederen muilen aanzetten. 
Als pantoffels.
Loop eens een stukje. Een beetje knelling op de kleine teen.
Probeer dan......
Na vijf paar toch die eerste maar weer even geprobeerd.

Alleen Anita ontbreekt nog, zei Rick terwijl hij een foto maakte.

Waarom staat mijn hoofd er niet op? vroeg ik toen ik thuis het resultaat bekeek
Het gaat toch om de schoenen.

Met groeten Ton







Geen opmerkingen: