donderdag 31 maart 2011

Neale Walsch

Als kind ging ik met mijn moeder naar de kerk. Tijdens een dienst werd altijd gebeden voor mensen die waren overleden. Wat mij opviel was dat de naam van de postbode, die net was overleden, niet werd genoemd. Ik vroeg aan mijn moeder waarom er niet voor hem werd gebeden. Haar antwoord was dat hij niet katholiek was.
Dit begreep ik totaal niet want iedereen kende hem toch en hij woonde toch ook in het dorp en er werd toch voor iedere overledene gebeden?
Nu ik het boek lees 'De nieuwe openbaringen' van Neale Donald Walsch kwam deze herinnering weer boven.
Hij legt in zijn boek helder en verfrissend uit hoe de grote religies zijn afgedwaald van de spiritualiteit en ik kan niet anders zeggen dat hij in mijn ogen helemaal gelijk heeft.
Het gaat allang niet meer over spiritualiteit maar over de meest belachelijke regels waar mijn herinnering er één van is.
Volgens Neale heeft God ze in ieder geval niet gemaakt.

Met groeten Ton

Geen opmerkingen: