dinsdag 3 januari 2017

Pakjesavond gevoel zonder kado's

9 Kuub. Het viel wel mee.

Om elf uur stond de verhuisbus op de oprit en om half twaalf was ie weer weg. 
Daarna hadden wij een pakjesavond gevoel. Duidelijk werd dat ik een beetje makkelijk ben.
Ik had echt wel mijn best gedaan om zo duidelijk mogelijk de inhoud van de dozen te vermelden maar er waren veel verassingen.
He, er zit een knol in de afval emmer, zei Rick.
O ja, dat  klopt. Met inpakken dacht ik 'mocht ie gaan rotten dan blijft het netjes in de afvalemmer'.
Het is een van de planten met een dike knol die oorspronkelijk van Madagascar komen. In ieder geval hebben ze beiden het oordeel overleefd. Morgen zal ik ze oppotten.

Wat is die stofzuiger zwaar.
Dat klopt, zei ik, dat is nog een lekkerde degelijke ijzeren van Philips. ( is uit de erfenis van zus)
Maar toen ik er later een stofzak in wilde doen kwam ik daar de fossiele stenen tegen die ik daar had ingepakt. Tja, geen ruimte beleef onbenut zal ik maar zeggen.

Maar wat is het meteen een ongeordende bende in huis.


Waar moet dit heen?
Leg maar ff op tafel.


De kleding die ik gebruikte om allerlei breekbare spullen in te verpakken gooiden we op de bank.


De afwasmachine draaide overuren.


Maar inmiddels ziet het er zo uit.


En wat heerlijk om mijn eigen schilderijen weer te zien.

Maar waar ik het meest blij mee ben is de afvalemmer, mijn scherpe Herder mes, en bovenal de walshakselaar. Van gebruiksvoorwerpen heb je toch dagelijks plezier.

Dus toen Rick een pauze aankondigde dook ik met de walshakselaar de tuin in.
Eerst wat snoeien en het spul meteen door de machine gedraaid. Heerlijke fijne stukjes groen dat ik met bakken vol tussen de planten gooide.
En composteren he, riep ik blij bij elke bak.
Ook probeerde ik de takken te versnipperen die ik in de zomer al had afgezaagd en al waren ze verdroogd ze versnipperden heerlijk.
Ik weet wat ik de komende dagen ga doen naast het schoonmaken van een stukje grond waar de moestuin komt: snoeien en hakselen.

En natuurlijk staan er nog een stuk of 15 dozen die uitgepakt moeten worden maar daar zit wat meer rommelachtig klein spul in waar we eerst een plek voor moeten vinden.

En duidelijk is dat er een schuur moet komen.

Met groeten Ton






Geen opmerkingen: