woensdag 5 oktober 2016

Stop er wat sex in

En de kijkers stromen toe.

Dat schreef een aantal jaren geleden een Nederlandse blogger in Spanje. En.......hij heeft gelijk.
Mijn ervaring is dat als de titel een wat negatieve klank heeft of riekt naar problemen of wat controversieels heeft, het aantal hits verdubbelt.
Zo kreeg ik een all time high aantal hits op Drankmisbruik. 781 Op één dag. En dat is voor mij veel.
Een blogtitel als: Het heet fietsen, haalt er 165.

Dus staat er vandaag een titel met sex er in maar dat slaat nergens op want het verhaal is sexloos en gaat over boten en botten.
Vanmorgen vroeg bedacht ik trouwens dat de titel 5 zou zijn.

5

Vanmorgen contact gelegd met Ecomare om de fossiele botten die ik heb gevonden te laten determineren. Ja en mijn laatse vondst, een stukje kaak, werd aangemerkt als interessant.
Ik heb alles achtergelaten, wat ik natuurlijk pas deed nadat ik mezelf ernstig had toegesproken. 
Want ja, wat moet ik met al die zooi?
Gelukkig is er nog een achterdeurtje open. 
U krijgt bericht met de uitslag van de determinatie. Mocht er iets tussen zitten wat u alsnog wilt hebben sturen we het desnoods naar Spanje. 
Nou, dat maakt afstand nemen wel gemakkelijker.

Over welke periode heeft u de vondsten gedaan?
Vanaf september vorig jaar.
Dan heeft u wel een goede blik want dit is echt wel veel. Zeker als u dit op De Hors heeft gevonden want ook ik zoek daar naar fossielen en .... Dekker (Ben de voornaam vergeten) is daar vaak.

Ik weet dat ik als kind al van alles vond. Zo kwam de buurvrouw eens bij mijn moeder en die vertelde dat ze een knoop was verloren van haar nieuwe mantel. Ik vroeg aan buuf wat voor knoop. Het was er een van de jas die ze aanhad. Ik pakte mijn autoped en stepte weg om na tien minuten terug te komen met de betreffende knoop.
Verbazing alom. Hoe heb je die zo snel gevonden?
Nou ik had hem al zien liggen en hoefde hem alleen nog maar te pakken.

Bijna net zo leuk als bij Ecomare was de overtocht met de nieuwe Texelstroom.
Nadat ik de laatste gejutte spullen had opgeruimd en weggegooid liep ik toch nog maar even naar de haven of de nieuwe boot voer. En belangrijker nog: of ze passagiers meenam. Jaaaaa.
Waar gaat het over zou je denken maar ik wilde graag zien hoe mooi die is.
Ik heb wel eens geschreven over schoonheid. Schoonheid is voor elk mens belangrijk en wat dat dan is maakt ieder voor zich uit. Ik kan echt geroerd raken van een modern vormgegeven gebouw of tuin maar ook dus een boot.

Ik hoorde een paar maanden geleden nog iemand zeggen dat ie zo depressief werd van de oude Schulpengat omdat die zo donker was. Die man kan helemaal blij zijn want de nieuwe boot is licht, ruim, licht, open en licht.


Met uitnodigende zitjes


Een kunstmatig wolkendek. Bijna net zo mooi als het plafond in Hogwarts.


Je kijkt van voor naar achter en van links naar rechts door de salon. Gewoon een feest van ruimte op het ruime sop.


En weer was het schitterend weer zodat ik twee keer heen er weer ging en ook nog even lekker in de zon kon zitten.

Ik weet het niet zeker maar als de kans zich voordoet ga ik morgen weer op minicruise.

Met groeten Ton

Geen opmerkingen: