vrijdag 28 september 2012

Deja vu


Ging ik lekker naar Spanje om het huis te schilderen. Regent het als een gek.

Het doet me ernstig denken aan twee jaar geleden. We waren toen de hele maand januari, februari en maart in Casa Los Zuecos. Jammer genoeg zou het de natste winter in 40 jaar worden.
Nu valt er in Nederland best wel een berg regen maar als het in Spanje regent, regent het ook echt. En omdat het nogal bergachtig is wil het water ook nog eens naar de laagste plaatsen stromen.

 
Gisteren viel er ook al wat regen maar dat was een 'milde' regen, ongeveer 20 millimeter verspreid over de hele ochtend. Precies genoeg om te worden opgenomen door de aarde. Maar vandaag viel in 1,5 uur  38 millimeter. Ik werd er gewoon onrustig van. Het lijkt zo onschuldig maar als je ziet wat de kracht van al dat water is. In gedachten zag ik alweer schade aan de weg ontstaan of halve bergen verschuiven.
Ik prijs mezelf gelukkig dat er op onze berg niets vervelends is gebeurt in tegenstelling tot wat zuidelijker in de provincie.

Morgen voorspellen ze beter weer en een minuut of 10 geleden kon ik zon achter de bergen zien zakken.


Met groeten Ton

Geen opmerkingen: