dinsdag 8 maart 2016

Twee Ton

Verveel jij je al, vroeg Rick gisteravond tijdens de dagelijkse telefonische dagsluiting.
Nee, was het antwoord. 
Zaterdag was ik de hele dag nog in het huis van Pien. Zondag schilderen bij zus, ook al hoefde ik eigenlijk alleen maar te helpen bij het demonteren en verplaatsen van de kast.
Maandag het huis kuisen. Nou, uh eigenlijk alleen de gordijnen gewassen en dat was een heerlijk klusje. Ik ben niet zo goed in multitasken maar als de wasmachine draait kan ik tegelijkertijd in de zon zitten en een boek lezen.
Vandaag had ik en de komende dagen heb ik wandelafspraken.

Vandaag met vriend Ton van Egmond naar Bergen. Een bijzonder gesprek. Hij heeft nog wel het een en ander te vertellen over het leven nadat bij hem meer dan twee jaar geleden een hersentumor is geconstateerd. Positief, opgewekt en vol vertrouwen. 
"Er zijn mensen in mijn omgeving die mijn optimisme niet realistisch vinden. Ach en ook al gaat het misschien ooit nog fout, dan heb ik in ieder geval de laatste jaren gelukkig geleefd."

Wijze les.

De dames op de foto vroegen: heet uw hondje toevallig Finky?
Uh, ja.
Dan bent u Ton zeker?
Ja.
Wij zijn vriendinnen van het baasje van Fink.


In ieder geval staan we allemaal op de foto.


Prachtige luchten.


Een flinke bui die aan ons voorbij ging.



Tijdens de lunch regende het als een gek en leverde deze prachtige kleur op.

Met groeten Ton