zaterdag 12 september 2015

Zeiken

Kom niet aan mijn nachtrust.

Ouder worden vind ik eigenlijk helemaal niet erg. Toch is er een ding waar ik niet blij van word en dat is de nachtelijke sanitaire stop.
Inmiddels heb ik het wel afgeleerd om geen gehoor te geven aan de roep van de natuur en ga ik als het moment daar is.
Ik sla het dekbed van me af, slinger mijn benen over de rand van het bed en loop op de tast naar het toilet. Dat kan natuurlijk alleen als je precies weet waar je bent.
Daar zit de afgelopen maanden een probleem. Word ik wakker moet ik eerst bedenken waar ik slaap.
Ging het afgelopen nacht bijna mis want was even vergeten dat ik in Heiloo een nogal stijl en smal trapje afmoest.

Anyway. Heerlijk om weer in onze overdadig beboomde eerste woonplaats te zijn. Ook al is het maar voor een paar dagen.


Zeg, toen jij gisterochtend weg was wilde ik me scheren en er was geen scheerschuim. Heb jij dat in je toilettas gestopt?
Ja ongetwijfeld, murmelde ik nog slaperig tegen de stem die vanuit de badkamer klonk.

Nietus, die bus zit er niet in hoor.
Nou dan weet ik niet hoor. Vervolgens hoorde ik nog wat geirriteerde geluiden.

Zitten we een uurtje later aan een kopje thee.
Heb jij je paspoort eigenlijk mee, vroeg Rick
Nee, jij zei toch dat die hier in Heiloo liggen.
Ik kon ze niet vinden.

Dus zaten we vanmiddag op de boot naar Texel.


Konden we wel goedkoop tanken in Den Helder en enpassant naar het straatfestival in Dirkshoorn om sopraan M te horen zingen.

Met groeten Ton


Geen opmerkingen: