maandag 9 mei 2016

De moeder van Jan Smit zou zich thuis voelen


Nadat ik vanmorgen eerst alle noodzakelijke klussen had gedaan snel naar buurman voor hulp bij het openmaken van de fittingen. 
Er zit dus ergens een lipje dat je moet indrukken. Daarna kan je hem opendraaien.

De rest ging van een leiendakje. Ding in elkaar gezet. Opgehangen en gelijk een kersboom opgetuigd.


De klok kreeg ik dertig jaar geleden van zwager (man van mijn overleden zus) toen ik in mijn eerste huis ging wonen en allemaal tweedehands spullen had. 
Past er goed bij, zei hij.
Nu samen met de lamp van zus en zwager is het een setje.


Maar toen Rick gisteravond vroeg of 'het goud' mettertijd ook mee gaat naar Spanje liet het antwoord net iets te lang op zich wachten.
Want vind ik hem nou echt mooi? 
Dat niet. 
Maar heb ik er mooie herinneringen aan? 
Ja.
En dat is toch ook wat waard.

Met groeten Ton